Annons:
Etiketthundmat
Läst 2375 ggr
TjockaBerta
2013-01-06 12:43

Magnussons hundfoder

Jag är sur på Magnussons hundfoder.

Poo är allergisk mot kyckling och vi har kört med Orijen och det har gått bra. Av flera olika skäl kände vi att vi skulle byta foder. Jag ahr hört mycket gott om Magnussons och dessutom kan vi hämta själva i fabriken.

För säkerhets skull ringer jag dem och frågar om proteinet i fodret och berättar att ena hunden är allergisk. Jag får till svar att de inte använder kyckling. OK då beställde jag en säck.

När hundarna har provat några veckor är det så att Poo kliar sig halvt fördärvad och Th tycker inte  om det. Han vill inte äta det.

Då ringde jag Magnusson igen för att fråga om smakgarantin. Det var samma person  som jag tidigare talat med. Då säger hon att de inte har smakgaranti men att jag hade ju kunnat beställa ett gratis smakprov av dem.

Säger man inte det första gången en ny kund med en allergisk hund ringer???

Kan tillägga att grannens matglada hund som äter allt inte heller ville ha det.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[randi]1
2013-01-06 18:48
#1

Skulle vända mig till konsumenvägledare/konsumentverket, och hört med dem vad jag skulle gjort. Du har ju helt klart blivit lurad, men att det sedan kan vara svårt, fr personen du talat med, vill tydligen inte stå för vad den sagt. Lycka till.

TjockaBerta
2013-01-06 18:53
#2

#1

Tack för ditt svar. Jag känner mig inte lurad men jag tycker det var så osmidigt av kundtjänsten. Hade hon inte sagt något om gratisprover hade jag inte blivit sur.

Så kan det vara att de inte tål fodret eller inte tycker om det men det kändes så onödigt att dra upp gratisprovet när det var för sent.

>>>Malum domesticum<<<

[randi]1
2013-01-06 18:58
#3

Vet precis vad du menar, för jag har en schäfer som är otroligt allergisk mot fisk. Han får svår klåda och allergisk öroninflammation.

Jag tycker ändå att hon lurade dig, när hon sa att det inte finns någon kyckling i maten, men något måste det ju vara, när din hund reagerar. Tycker även att hon skulle sagt att du kunde få provpåsar. Det är ett stort gissel, med dessa allergihundar, och större blir problemet som med min, han äter inte vad som helst.

Susanna_w
2013-01-10 18:13
#4

Fast det är ju inte kyckling i fodret?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Upp till toppen
Annons: