Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1109 ggr
AnneN
12/7/12, 10:20 PM

Samhällsnyttiga hundar imorgon i Luleå

Imorgon (lördag 8/12) kommer det att finnas 5st hundar som ska jobba för att samla pengar till de fattiga barnen i Luleå Kommun Glad

Det är alltså julmarknad på Hertsöskolan i matsalen och där utanför kommer jag och en kompis vara med hundarna och varje krona som vi drar in går direkt till de barn i kommunen som har det riktigt fattigt (via kyrkan).
Jag kommer ha med mig Velvet och Amira som ska få turas om att dra en liten vagn där barnen får åka och kompisen är där med sina phalenér och papillon som barnen får klappa och testa en liten hinderbana med (även vuxna är välkomna).

Om inte det är samhällsnyttiga hundar så vet jag inte…

Bara i lilla Luleå Kommun finns det ca 1500 barn som har det så fattigt att de enda ordentliga måltider de har råd med är de som erbjuds på skola/dagis och detta är då bara de barn som man känner till, mörkertalet är säkert lika stort Rynkar på näsan Hemskt att det kan vara så i det samhälle vi lever i idag!

Men det ska iallafall bli trevligt att få en hel dag med hundaktivering, trevligt folk och samtidigt veta att man gör något bra för andra också Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
idaah
12/8/12, 12:15 PM
#1

Det låter som en bra idé. Hoppas att ni får in mycket pengar till dom fattiga i samhället! Glad

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

AnneN
12/8/12, 5:19 PM
#2

318kr fick vi in i frivilliga bidrag där vi var med hundarna och många barn som blev jätte glada då de fick klappa hundarna och åka vagnen Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
12/8/12, 11:38 PM
#3

Vad kul att Norrbottens Kuriren var på plats, så nu är vi med i nätupplagan av tidningen Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
12/9/12, 11:56 AM
#4

Så himmla fint deltagande av Er :) trevligt att N-kuriren var med och visa fin bild på glad hund o glada barnKyss

AnneN
12/9/12, 1:34 PM
#5

#4 Tack Glad Lite extra glädjande är det ju att just de barnen som fotades egentligen är väldigt hundrädda, men efter åkturen så var de jätte glada och vågade till och med gå fram och klappa Amira och ge henne lite hundgodis Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
12/10/12, 5:04 PM
#6

5 jo jag läste det o tyckte pojken såg väldigt glad ut trots att vara hundrädd :) Tycker verkligen att det var kul att ni deltog i detta o även om det inte vart så mycket pengar så visa ni att fler kan hjälpas åt o hjälpa de behövande barnen. nu kan jag inte hålla mej längre utan är lite nyfiken på vart kan man köpa sån fin vagn som Amira drar?

Annons:
AnneN
12/11/12, 12:15 AM
#7

#6 Jag vet inte vart man kan köpa en sådan vagn, är min kompis som äger den och köpte den för flera år sedan till sina leonberger. Men kan höra mig för om hon vet vart de finns att köpa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TjockaBerta
12/11/12, 9:23 AM
#8

Vilket bra initiativ!

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: