Annons:
Etiketthundmat
Läst 3629 ggr
Kiyona
12/6/12, 11:14 PM

Färskfoder -Vom & hundemat - Var?

Hejsan!

Finns det någon återförsäljare på nätet där man kan köpa färskfodret eller måste det köpas i butik?

Bor i Halland och hittade en återförsäljare dock fanns denna butik i halmstad och jag bor i varberg och är väldigt nyfiken på att börja fodra min hund med detta som tilläggsfoder.

Vi har en djurbutik tror det är arken zoo om det inte bytt namn igen "/ kan det finnas där eller vet någon nån butik via nätet som skickar ut bestllningar hem med posten eller liknande?

Fått rekomendationer om detta färskfoder och lästre om det om är väldigt ivrig att sätta min tro på detta foder om jag lyckas hitta någogonstans att köpa det som inte är för långt bort och/eller helst kör ut/skicka med posten då jag varken har bil eller körkort.

Tacksam för svar :)

Mvh//

Andrea&Rex

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
Maja2
12/7/12, 8:05 AM
#1

De brukar väl ha utkörning, åtminstone vissa turer, kolla annars om de kan sända med bussgods

[Forest]
12/7/12, 8:22 AM
#2

Maila o fråga om de har återförsäljare som de missat lägga ut på deras hemsida. Eller så gör man som Maja tipsar om. Det finns ju fler färskofoder att spana på oxå :)

vallhund
12/7/12, 9:58 AM
#3

Jipotimas säljer ju inte färskfoder, men väl BARF produkter, de har återförsäljare på olika håll i landet, kör även ut med bil då o då, samt kan skicka som frysfrakt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

polgara
12/9/12, 4:58 PM
#4

Här i Borås säljer iaf Arken zoo VoH, ring o fråga hur det är hos er.

mina hundar vägrade att äta fryst färskfoder, såg äckligt ut dessutom o svårhanterligt för mig med små hundar iaf. Pyret skulle ha 30g om dagen o Rasmus 50g o korvarna såldes i 500g förpackningar. Nu får de köttben o kycklingvingar o liknande som komplement till sitt torrfoder

Kiyona
12/10/12, 5:07 PM
#5

Ska kolla med dem i veckan :)

Vrför sluatde du fogfra färskfodret då?

Va dligger priserna på då?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

AnnaKarin
12/10/12, 10:26 PM
#6

Jag tycker att VoHär väldigt lätthanterligt. Mina får 25 g var morgon och kväll - har tre hundar. Tinar upp "korven" i kylen och där håller den alldeles utmärkt i en burk med lock i 3-4 dagar. Mina tre älskar sin mat. Jag har turen att ha två återförsäljare bara fyra mil bort. Jag betalade 18 kr per 500 g sist jag köpte.

Maten är rejält hårdfrusen så har du möjliget att åka buss och köpa så håller den länge i kylväska.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Kiyona
12/13/12, 3:55 PM
#7

Så nu har jag varit hos vetrinären. Han rekomenderade att jag Inte skulle ge färskfoder. Blir lite klyvad då det är väl anpassat till hur hundarnas diet ser ut i det vilda. Gör så att jag ger det som kalasfoder någongång i veckan och stannar kvar på det foder han har nu ett torrfoder tillsammans med blötfoder med högt köttinnehåll.

Sen frågade jag gällande att börja med glucosamin och det rekomenderade han starkt att börja med nu innan han har synliga problem.

Tänderna såg jätte fina ut enligt veterinären. En till synes fullt frisk 13åring :D

Han behövde bara lägga på sig i vikt. Men dety är vi ju redan på g med :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Silvestris
12/13/12, 7:56 PM
#8

#7

Vad hade veterinären för invändningar mot färskfoder då?

[Forest]
12/13/12, 9:16 PM
#9

7 va?! Våran vetrinär rek färskofder så kan de itne säga rakt svar varför det skulle vara sämmre för just din hund så skulle jag verkligen inte lyssnat på vätrinären. Det är vanligt tyvärr att vetrinärer inte har en aning om färkfoder eller hur man barfar vad är skillanden o hur blir en hund med nartuligare kost. faktist är det skilland man jag ser ju på två hundar som haft kassa magar av våra 3 hundar vi ägt (en har tyvärr gått bort)

Jetaime
12/13/12, 9:31 PM
#10

Tyvärr är många veterinärer "hjärntvättade" av foderleverantörerna och tror på deras särskillda "dietfoder".. Men det tycker jag är ett bivis på okunskap om hundens uppbyggnad. Jag hade inte heller lyssnat på veterinären där!

Kiyona
12/23/12, 11:11 PM
#11

Nä precis.

Sen är den veterinären inte inriktad på hundar utan kaniner och råttor så foderleverantörernads ord har nog grott in väl då han inte uppdaterar ständigt och noga då hans intresse och special inriktning inte är över hundar.

Men har lyckats få upp ett fint hull på Rex nu utan färskfoder. Ger honom blötmat 2-3 ggr/dagligen tillsammans med torrfodret då äter han upp allt i skålen och får då lite mer än vad som rekomenderas i doseringsanvisningen för hundar i hans vikt. Blöt maten har hann vant sig vid nu så inga problem med magen alls. Ska få upp lite mer hull då man känner ryggraden väldigt tydligt, men inte alls som innan! Så detta går dunder utan färskfoder. Men hittar jag färskfoder tänker jag byta ut det mot blötmaten. Men projektet ligger på is just nu över jul/nyår.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[TrollKvinnan_66]
12/24/12, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

VoH finns på facebook, sök dom där och snacka med dom där, så kan dom svara på alla dina frågor, sen finns det andra färskfoder och barf också…Musch finns även på facebook också =)

Tänk på att blanda ut med lite vatten i maten då du börjar ge, så hunden ej blir för hård i magen, en del kan bli det…(har jag hört)

Eller olja om hunden tål laxolja annars linfröolja, har jag fått tips om…

Jag gjorde idag en sats av nötfärs(färsk) och lammfärs (fryst) i den färska blandade jag ner…benmjöl från Standardt/hundfoder och immun (valp) sen nypon och nässle pulver, rullade små köttbullar och så skar jag med tandad kniv ut tärningar av den frysta lammfärsen =)

Har nu i frysen allt och tar fram och tinar…häller lite linfröolja på vid servering och ibland även vatten, fast valpen dricker bra med vatten, annars…har fått tipset att ta lite benmjöl från början, för mycket kan ge hård avföring, så jag tar en tsk av varje "pulver" sak till 500 gr nötfärs plus sen då ren lammfärs 500 gr…skall nu köpa både Musch som jag messat med på facebook och även mejlat Pommy nu om deras vom - fryst färdig i tärningar =) dom hade hjärta och lever också…

Även dags att inhandla mera benmjöl vilket jag ger då jag ej vill ge råa ben efter att jag valde det då jag hört om hundar som fått sina tarmar skadade av det och det är mitt val, man gör ju som man vill…Kan tänka mig att ge malet ben om jag hittar - väldigt fint malen/krossat ordentligt =) men har ej hittat ännu!

Tycker du kan prova ge lite grann färskt eller rått, om det känns okej för dig, jag började med ett mål nu äter han alla målen…och har även haft torrfoder därimellan men mådde ej bra av det!

[TrollKvinnan_66]
12/24/12, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

lammfärs i tärningar =) blandar dessa med köttbullarna och servera 3 gånger om dagen…då jag har en 5mån valp!

Annons:
Imasy
12/27/12, 12:59 AM
#14

Jag hittade Fodax nu på kvällen av en slump. De verkar ha utkörning över nästan hela landet, på utvalda mötesplatser.

Kanske de har något för dig?

[TrollKvinnan_66]
12/27/12, 8:49 AM
#15

ville dela med mig av denna sajt på facebook och där finns även hennes hemsida länkad, ladda hem hennes bok gratis =) superbra! https://www.facebook.com/cutiepiepolly?fref=ts&filter=3 Cutie Pie Polly

Upp till toppen
Annons: