Annons:
Etikettallmänt
Läst 3497 ggr
gickan87
2012-12-04 17:32

Snöiga tassar

Någon mer som har problem med att hundens tassar bli full av smällt snö? Min Nova har stora problem går vi 10 meter så måste hon stanna och plocka bort snö och is under och mellan trampdynorna. Någon som har något tips så vi slipper detta?

MVH Erika :)

Annons:
[Bullen300]
2012-12-04 18:43
#1

man kan klippa bort pälsen mellan tramdynorna har jag hört

Fridaaaa
2012-12-04 19:17
#2

#1 Dock kan snöbollar fastna mellan trampdynorna ändå. Gör det på våran fastän vi trimmar ner :)

Testat att ha snöskor? :) Vissa hundar behöver ju skor när det är snö :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Bullen300]
2012-12-04 20:57
#3

#2 har för mig att det också var bra mot saltet :) när dom saltar asvalten på vintern

[Zlarviig]
2012-12-04 21:09
#4

Det finns balsamspray till hundar som man sprayar på och masserar in på tassarna precis innan man går ut. Det är helt ofarligt, men det är nog inte så bra om hunden slickar i sig allt, därför ska man göra det precis innan utgång. Det tar högst fem minuter och det funkar jättebra! Glad

Det finns en field spaniel på hunddagiset som har en sån och då sprayar jag på håret på benen också så fstnar det inget där heller. Sprayen luktar jättegott och motverkar svamp också.

Dock vet jag inte var de hade köpt sprayen, men jag antar att det finns att köpa i djuraffär/apotek

Fridaaaa
2012-12-04 21:10
#5

#3 Snöskor är bra då ja :) Vi går sällan på asfalt, så har inga skor på henne, men bra om man gör det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Bullen300]
2012-12-04 21:30
#6

#5 har inte heller skor,har snö

Annons:
Fridaaaa
2012-12-04 21:31
#7

#6 ja vi har med snö, men dem saltar ju asfalten när det är snö med,eftersom det är is under ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2012-12-05 22:17
#8

Jag smörjer ibland tassarna med jagalätt, det ska finnas en spray men kan ska förhindra snön fastnar i pälsen om den är bra vet jag inte. Därimot underlättar det att man klipper tassarna, jag rakar hundarnas tassar både på och under/mellan dynorna.

Kiyona
2012-12-06 07:47
#9

Finns det inte någon vaxliknande produkt som man smörjer typ vavanligt vasselin att smörja in tassarna med?

Min hund får alltis snöklackar mellan trampdynorna. Brukar klippa ner hans tassar inne på hundtrimmet för en 75kr :)

#4

Du vet inte om det var vanlig balsam/glansspray eller om det var någon speciellt mot snö?

Bor i egen lägenhet nu och hunden följde med och nu när snön kom märkte jag hur fruktansvärt mycket snö han drar in. Förut sprang ju min mamma och städade bort all indragen snö och smuts innan jag hann lida av det xD Så har öppet ögonen för alla lösningar som funkar så att detfastnar så lite snö som möjligt så han slipper få ont först och främst sen i andra hand så han drar in så lite som möjligt. Hum :D

hummmmm "/

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

AnneN
2012-12-06 10:49
#10

Finns ett spray som ska motverka snöklumpar i pälsen/tassarna http://animail.se/vacker-tass-300ml.html

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kiyona
2012-12-06 12:40
#11

#10

Tackar för infon. Hittade dock alldeles för en stund sedan en salva från fyra ess som ska motverka is och snöklumpar samtidigt som den är vårdande. Tänkte jag prövar den tass salva heter den :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Zlarviig]
2012-12-06 22:08
#12

#9 Det var en spray speciellt mot snö, och mot svamp. Det funkade faktiskt riktigt bra! Inte en enda snöklump! Skrattande

#11 Är inte Tass-salva en mjukgörande salva för trampdynorna? Eller det kanske finns olika? Den jag har haft var iallafall inte till för att sätta i pälsen.. Förvånad

Kiyona
2012-12-06 23:01
#13

#12

JO tass salvan är bara till tassarna slipper man snö och is där iallafall ^^ Får kolla om jag hittar något i stil med den sprayen, hum. med tass salvan slipper han ju iallafall få ont av alla snöklumpar som fastnar mellan trampdynorna…Obestämd resten av snön som min håriga vän drar in sig är det nog bara jag som lider av så det kan vi nog leva med om jag inte hittar den :3

Gona search the web for solution Cool

…Imorgon…Tungan ute

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
Nathalie-G
2012-12-08 14:37
#14

Använder strandbodarnas impregnering, skyddar mot snöklumpar, kyla och salt och är mjukgörande och motverkar svamp, är jättenöjd! Första dagarna får man vara noga med att ha på den hela tiden men efter ett par dagar brukar det räcka med en behandling om dagen :)

[Forest]
2012-12-08 17:47
#15

14 låter ju kanon :)

Upp till toppen
Annons: