Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee

engelsk springelspaniel fårhund

2012-10-26 16:38 #0 av: chantimoon

heej vi har skaffat en hund som har fyllt 6 månader

undrar bara om den rasen är skapta för agillity eller om man ska låta det vara?

vet att amn ska vänta tills att de är ett år men jag vill gärna veta detFlört

Anmäl
2012-10-26 17:25 #1 av: AnneN

Både springerspanieln och fårhundarna brukar vara riktigt bra i agility. En del saker kan man börja öva på redan innan 1 års ålder, men hopp och sådant bör man vänta till efter 1 år och att man röntgat höfter och armbågar med bra resultat.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2012-10-26 17:34 #2 av: Fridaaaa

Spanielraserna brukar fungera bra till agility men sedan beror det ju på individen med :)
Man får inte börja med hopphinder före 1 års ålder, men t.ex tunnel kan man ju börja med innan :)

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2012-10-27 12:17 #3 av: Michaela-N

#2 Får och får... (på tal om fårhund Skrattande) Nä men får gör man! Men man bör inte.

Anmäl
2012-10-27 12:23 #4 av: Fridaaaa

#3 Ja men det är oerhört dumt att börja tidigt, om man vill sin hunds bästa enligt mig.....

Anmäl
2012-10-27 12:38 #5 av: Michaela-N

Tycker jag också... förstår inte alls vitsen med folk som tränar innan hunden växt klart

Anmäl
2012-10-27 12:46 #6 av: Fridaaaa

#5 Nej jag förstår inte det heller :D OK att hunden går genom tunnel eller liknande men hopp osv är bäst att vänta med om man vill hundens bästa enligt mig :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.