Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 3178 ggr
[EmiliaLJ]
10/18/12, 6:21 PM

Rinner ur ögat :/

Hej,

min hund Coockie ur hans öga rinner det något rött, som syns väldigt tydligt på hans vita päls och jag har läst att man ska torka bort det men varje gång jag försöker så börjar han att morra lite och jag undrar om det är något farligt?

Det är också lite rött vid hans mun men det är ju saliv.

Tacksam för svar :)

Annons:
CHARMEN
10/18/12, 7:33 PM
#1

Det låter ganska konstigt jag tycker att du bör kolla med en veterinär.

lycka till och hoppas det blir bra snart :)

Hälsningar Lovisa & Chester❤

Maja2
10/18/12, 7:35 PM
#2

Men är det verkligen rött det som rinner ur ögat? Det kan ju SE rött ut när det hamnar i den vita pälsen vid ögat tänker jag

[Forest]
10/18/12, 8:00 PM
#3

Hur länge har hunden haft detta? hundar kan få rinninga ögon av detta bland annat: ögoninfektion,förkyldning,ögonskada,smuts i ögat. Jag rek hur som helst att du tar koksalt och droppar rikligt i ögat, koksalt rensar och vad det nu är med ögat så kan inte koksalt iaf göra det värre.

League
10/19/12, 9:47 AM
#4

väldigt vanligt hos små hundar. jag tror att dem får små-saker i ögat och så rinner det.

[EmiliaLJ]
10/19/12, 3:23 PM
#5

#1 hoppas jag med ;) #2 tja, det är det är lite vinrött/mörkrött. #3 han har haft det i ca 1 mån och jag trodde att det skulle bli bättre så jag avaktade att göra något. Men jag ska testa koksalt :) #4 det kan det vara Och det rinner mest under natten. Men om han verkligen inte blir bättre får man nog gå till vetrinären

LindaBlue
10/19/12, 7:29 PM
#6

Det finns en "människosalva" som man brukar använda till råttor när de får irriterade ögon, så borde ju funka fint till hund med, den smörjer och är lite antiinflammatorisk har jag för mig. Du hittar den receptfritt på apoteket, Noviform heter den och kostar ca en hundralapp för en tub.

Annons:
Maja2
10/19/12, 7:30 PM
#7

Om det verkligen är rött så skulle jag rekommendera att ringa vet. direkt

[Forest]
10/19/12, 9:10 PM
#8

5. 1 månad då skulle jag ringa vetrinären eftersom detta har kommit på senare tid.

[EmiliaLJ]
10/20/12, 12:07 PM
#9

Okej ringer nu :)

[Timantis]
10/20/12, 10:21 PM
#10

Den har säkert igensatta tårkanaler då rinner det ut i ögonen. Dom behöver kanske spolas. Prata med din veterinär.

Jag skulle köpa AE olja o ge det är bra för slemhinnor o rinnande ögon.

Men prata med veterinären o hör vad han säger. Börja inte labborera själv med koksalt o div salvor. Sitter det något i ögat kan det göra mer skada än nytta.

Maja2
10/20/12, 10:41 PM
#11

#10 om du läser #9 så ser du att hon ringt vet.

Att tvätta och badda/skölja med koksaltlösning kan aldrig skada mer än det gör nytta. Har svårt att se att div. salvor gör skada heller, däremot bör man kontakta vet. för att få adekvat hjälp. Det har ts nu åxå gjort.

[Timantis]
10/21/12, 8:08 AM
#12

# 11

Om det sitter något fast i ögat o det är därför det rinner kan det visst skada med salvor o lösningar!! Ögon ska man aldrig laborera med själv.

Om nu hunden morrar åt henne när hon försöker torka ögat hur kan det då gå ifall hon försöker hålla upp  o smeta in en salva. BIT varning skulle jag säga.

Maja2
10/21/12, 8:52 AM
#13

Fast, om saliven också är röd, så är det nog något annat som är fel än bara ögat tänker jag.

Annons:
[Forest]
10/21/12, 11:09 AM
#14

Hur har det gått ts vad sa vetrinären?

Jag undrar om det inte är detta du menar ts http://www.veterinaren.nu/fragelada/besvarad/hund/pals-som-blir-rod-under-ogon-och-mun-mm

[EmiliaLJ]
10/21/12, 11:48 AM
#15

#14 det var så min vetrinär svarade och han sa sa:¨du får nog försöka att torka bort iaf. för det rinner inte så mycket men om det rinner mer så får du kontakta mig igen.

och ja då får jag göra som han säger…

[Forest]
10/21/12, 11:53 AM
#16

15 kolla du länken jag visa?

[EmiliaLJ]
10/21/12, 12:16 PM
#17

ja det skrev jag ;)

[Forest]
10/21/12, 5:47 PM
#18

17, då är det ingen fara. Om du googlar lite så ser du bla detta http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?tid=5043179 och minns jag inte helt fel har även detta tagits upp flera gånger även här inne.

Upp till toppen
Annons: