Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Hundgodis & recept

vad använder ni?

2012-10-13 16:26 #0 av: [RMSLiners]

Jag tänkte testa lite lätt godis spår som en kul grej istället för viltspår. Men leversnittar är hon inte så uppmärksam på så jag tänkte korv som hon älska men det innehåller ju lök och en del säger att man inte ska ge det?

Vad använder ni vid träningar osv?

Kan ni tipsa om smaskiga godisar annat än de vanliga hundgodisar som är värdelösa?

Kan jag använda korv som godis eller?

Anmäl
2012-10-13 16:27 #1 av: Fridaaaa

Torkad lever? :)

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2012-10-13 17:44 #2 av: [madelaine]

torkad blodpudding funkar kanonbra för oss :)

Anmäl
2012-10-13 18:50 #3 av: [RMSLiners]

#2 hur torkar man blodpudding?

Anmäl
2012-10-13 19:32 #4 av: AnneN

Jag brukar ha små korvbitar som belöningsgodis, annars fungerar det med kokt lever, kyckling, köttbitar, köttbullar eller annat som luktar mycket för hunden och som den gillar/tål.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2012-10-13 19:55 #5 av: [madelaine]

Tärna upp, lägg på en plåt och så in i ugnen, 100 grader och ca 45 minuter (mer/mindre beroende på hur stora bitar och hur hårda du vill ha dem).

Mycket uppskattat av vår hund :)

Anmäl
2012-10-13 20:04 #6 av: [RMSLiners]

#5 Tack. Ska testa blodpudding. Glad

Anmäl
2012-10-13 20:35 #7 av: [madelaine]

:)
Låt oss veta hur det funkar!

Anmäl
2012-10-13 21:14 #8 av: [RMSLiners]

#7 Absolut. Ska torka lite för morgondagens träning. Blir inte så mycket träning i och med att hon löper men lite sysselsättning skadar nog inte.

Anmäl
2012-10-14 15:47 #9 av: [RMSLiners]

Idag testa jag blodpuddingen dock inte på spår, var för regnigt ute. Istället gjorde jag det jag normalt inte gör pga hennes skarpa jaktinstinkter, släppte henne lös. Vanliga fall totalignorerar hon en när man kallar in men med blodpudding i handen och klickern i andra kom hon som ett skott så fort jag ropa. Hon sprang lös i 45min utan att dra iväg, höll sig max 20 meter ifrån, vilket är rekord. Däremot vet jag att kommer det en hund så drar hon till den, försöker vara där det inte är hunder eller minimalt med hundar. Ska nöta inkallningen nu när det äntligen funkar.Skrattande

Anmäl
2012-10-14 18:18 #10 av: [madelaine]

Bra, vad kul att det funkade så bra :)

Anmäl
2012-10-15 19:29 #11 av: Zipzee

Här hemma är torkad blodpudding, korv och köttbullar populärt :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.