Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 6135 ggr
[TrollKvinnan_66]
10/3/12, 6:40 PM

Bild presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, här har ni lilla mig - Thorkel, ny här och i världen…

På bilden är Thorkel 9 veckor och han kommer hem till oss på lördag, vi längtar så in i vassen och håller på att fixa och ordna här hemma, inför lördagen och dagen då vi blir med hund!

Spännande…

Thorkel är en blandras mellan tax och chihuahua, mamma är tax och pappa är chihuahua, Thorkel är en riktig charmknutte =)

På min sida här finns min blogg, där jag kommer skriva och lägga ut bilder, jag skulle gärna besöka era bloggar och se bilder på era hundar så fyll gärna på här i kommentarerna om ni vill!

Annons:
lodjuret
10/3/12, 7:03 PM
#1

Vilken sötnos Kyss

Hoppas att allt kommer att gå bra, vilket det kommer göra såklart!
Alltid lika kul att skaffa nya husdjurGlad.

kul med blandning mellan tax och chihuahua!

Lycka till med den lilla!

[TrollKvinnan_66]
10/3/12, 7:16 PM
#2

#1 Tackar, tackar…jo, lite udda blandning och småa är dom…skall bli spännade att se han växa upp, misstänker han blir en kortbent, halvlång chihuahua…han har inte så lång ben och är längre än en chihuahua redan…men mini i format för övrigt!

Frida B
10/3/12, 11:38 PM
#3

hahahaha thorkel! guuud så gulligt! valpen var också väldigt gullig ;) grattis till att bli med hund!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[TrollKvinnan_66]
10/4/12, 7:38 AM
#4

#3 =) det är dottern som döpt honom…han har ett Indian namn i grunden från "uppfödaren" men vi är en troll/häx/goth familj och han passade som en Thorkel, namnets förklaring finns på bloggen min!

(kolla min sida här)

Tackar, han är jätte gullig!

Maja2
10/4/12, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är Milo, min dotters hund, han är också blandning tax/chihuahua :)

Välkommen in på min blogg för att se bilder och läsa om mina 4 hundar.

http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

[TrollKvinnan_66]
10/4/12, 5:10 PM
#6

#5 sicken sötnos =)

Annons:
lodjuret
10/4/12, 5:19 PM
#7

Ja man vet aldrig vad det blir för resultat av hunden i slutänden storleksmässigt. Glad

Kul att se senGlad

[Forest]
10/4/12, 10:12 PM
#8

Grattis till bli med valp :) Söt var han som tusan du får gärna bjuda på mer bilder o skriva hur det går för er :)

5 men gösses han är ju bra för söt med sina fina öron o skära/bruna nos åh vad man får lust att pussa han.

dermot
10/4/12, 10:35 PM
#9

Åh så söööt Thorkel är! Också kan man skymta lilla bebismagen där, åh.. Kyss

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[TrollKvinnan_66]
10/5/12, 7:11 AM
#10

TACK allihopa…jag kommer fylla på både album här och med bilder i bloggen - eftersom han växer och alla äventyr vi skall ha! Just nu är det mest kollen efter färskfoder som ockuperar min hjärna och införskaffandet av grejer till Thorkel! En dag kvar nu…

[Vargnatt]
10/5/12, 2:16 PM
#11

Vilken sötnos! Kyss

[TrollKvinnan_66]
10/5/12, 6:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

*jösses* vilken djungel med foder *suck* vill hitta färskfoder som är som hamburgare och inte ruinerar mig ekonomiskt!

#11 visst är han en sötnos ;)

[Forest]
10/5/12, 9:40 PM
#13

12 tänk på ge samma foder som ufd har gett han, sen har jag alltid gett Enja färskis sen dag 1 hos oss men hon var redan van att äta det. Jag köper nordic eftersom det är denna som vi gillat o hundarna med de har faktist ratat de flesta andra som jag testat. Färskoder är inte dyrare än torrfoder dessutom har jag märkt stor skillnad på Donnas mage som var superkännslig förut till faktist tåla en del annat än bara hundmaten. Otroligt söt  han är Kyss

Annons:
[TrollKvinnan_66]
10/5/12, 9:42 PM
#14

#13 självklart, tänkte ha övergång men även eventuellt 50/50 så man kan ha kvar torrfoder också…men det var en himla djungel med alla sorter, innehåll och att ens få tag på också :)

[Forest]
10/5/12, 9:53 PM
#15

14 oja det är jätte svårt tycker jag med med alla foder :) Donna åt först rc men jag övergick sakta sakta med färskis o sen godis till "nya" fodret några kulor varje dag så fixa hennes mage det sen öka lite. Nu tror ínte jag alla hundar är så kännsliga men med henne har man fått tagit myrsteg med foderövergångar, idag äter dom 50/50 torrfoder o färskis funkar kanon :)

[TrollKvinnan_66]
10/5/12, 10:10 PM
#16

#15 vilka foder har du, både färskt och torr?

[Forest]
10/5/12, 10:53 PM
#17

16 jag ger  faktist 2 olika torrfoder just för att ena alltid tröttnar på samma foder hela tiden men dessa har funkat en längre tid http://animail.se/taste-of-the-wild-high-prairie-canine-formula-2-27-kg.html

och denna http://animail.se/orijen-regional-red-2-5-kg.html

orijen är lite dyr men jag anser den så bra att det är värt pengarna småhundar äter så lite att foderkostnaden blir liten iaf då gämnför jag större raser ;)  Är helnöjd med båda hade vart glad om de åt alltid första eftersom den är något billigare och verkar ha smak som är god enligt hundarna med viss undantag mellan varven Flört

[TrollKvinnan_66]
10/5/12, 11:57 PM
#18

#17 tack för länkar skall kolla lite…tänkte faktiskt försöka hitta ett svensktillverkat foder med svenska råvaror med tanke på miljön…

Men kikar gärna på alla foder!

[Forest]
10/6/12, 10:48 AM
#19

18 säg till om du hittar ett som är bra du gärna säga till då Flört

[TrollKvinnan_66]
10/6/12, 4:24 PM
#20

#18 japp, säger till…om jag hittar nått! Skall kika på dessa Färskfoder: VoH Nordic Fodax Bravo Primus Pondus Skall kika på dessa Torrfoder: Bravo Magnussons M&B Brit Care Orijo Och leta nått som är svenskttillverkat med svenska råvaror *hm* Halla - har nog både färskt och torrt precis som Bravo - skall kolla innehåll, då jag vill ha utan spannmål och ägg! Har ni några andra tips så kommentera gärna…kanske jag sammanställer det hela framöver =)

Annons:
[TrollKvinnan_66]
10/17/12, 4:01 PM
#21

Lagt in nya foton på Thorkel i albumet på min sida =)

Annso_
10/17/12, 7:56 PM
#22

Min hund äter VOH efter att ha fått infektion i tarmen av allt spannmål som är i torrfoder :( Har förstört hans tarm totalt !! minsta lilla torrfoder han får i sig nu så sprutar de ur arslet på han :( .

för oss som också har en liten hund så går det jämt upp kostnads mässigt ( kanske även lite billigare) En hund ska ha 2 % av sin vikt på en dag och det blir inte så mycket med en liten hund :) ..Tänk även på att när du ger torrfoder så skiter hunden nästan ur sig allt den ätit men när du ger färskfoder så tar deras kroppar upp det mesta av maten..

[Forest]
10/17/12, 11:00 PM
#23

21 ska genast in o kolla på lille Torkel Flört

[TrollKvinnan_66]
10/18/12, 6:56 AM
#24

#22 precis det jag är lite orolig för också, nu är det ju så att det är vi människor som är super allergisk mot spannmål, mjölk, soja, ägg så det får ej hans mat innehålla - vi kan ej hantera den…

Jag har redan fått klia, blåsor runt händerna och munnen av att hantera fodret han kom med och även fått pussar av Thorkel =(

Han är ju så liten, väger knappa 400 gram och är valp, dera valpfoder VoH innehåller ägg - så det kan jag ej ge…Har nu kikat på nått som heter Oscar - en rulle med gegga foder men tror det innehåll havre?

Det jag funderar på kring VoH liknande foder nu (färskt) är ju hur det görs, kokas det, är det rått som BARF och så fryst? Vad skall det innehålla för att ge bästa näringen, så han ej blir sjuk som gammal för att han fått fel näring, så kanske man kan BARF:a själv i alla fall, är dock lite "rädd" kring rå kyckling och fisk som tex. innehåller parasiter och så även griskött, vet ej om nötkött…

Just där jag är nu i tankarna…påsen som nu är kvar (torrfoder) är sista påsen av RC då han börjat klia sig mycket…så jag bör finna ett foder riktigt snart - helst igår! *suck* så man kan påbörja överföringen…

Kokade samman rens av kyckling, lax, råris och pumpa igår…gav han lite =) han gillade det så jag har en del av det att tillgå nu, mixade ihop allt, vatten, rårisen och resten och frös in! Vågade ej ge rått…men vet ej om näringen är kvar nu då?

mi1973
10/18/12, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

vilken gobit! Grattis till att bli hundägare.

Spännande blandning, vi har en liten vovve som är adopterad från Spanien å har ingen aning om vilka raser det är i honom. Men se lite lik Torkel Glad

Han heter Pipo och de gissar dvärgpincher, chihuahua och något mer, kanske tax? Hans öron hängde också ner när han var liten har jag sett bilder på.

Lycka till med nya vovven!

[TrollKvinnan_66]
10/18/12, 6:55 PM
#26

*haha* =) ser ju precis ut som Thorkels syster!!! Fast hon har lite större öron bara…

mi1973
11/5/12, 8:29 AM
#27

Så då kan det ju vara liknande raser i dem, man har hon större öron.. ? Skrattande Å vi som kallar vår för lilla "Dumbo" Flört Pipo är ca 30 hög och 40 lång.

Annons:
[TrollKvinnan_66]
11/5/12, 8:43 AM
#28

#27 Jag vet ju ej nu hur hon ser ut men det jag såg så hade hon öronen mera uppåt så som Pipo, fast tippen vikt neråt…stora öron och högre ben än Thorkel…lika lång och liten men högre liksom!

Upp till toppen
Annons: