Annons:
Etikettallmänt
Läst 1103 ggr
[Miiicka89]
2012-09-23 18:32

Klappa eller inte klappa?

Fick en liten fråga i huvudet nyss när jag och sambon var ute med våran vovva, det kom fram en man i 25-30 års åldern och frågade om man han fick klappa hunden, helt utan att titta på henne, och inledde inget samtal, utan det var bara kort och han ignorerade henne som sagt. Kändes lite "udda", så mitt svar blev helt enkelt "Helst inte".

Vad tycker ni? Låter ni främmande människor komma fram och hälsa på era hundar?

Annons:
Saralia
2012-09-23 18:39
#1

Heh, vilken udda person det verkar vara som ni stötte på..

och i mitt fall så beror det väl på personen och vad min hund tycker, oftast är han inte alls intresserad av andra när vi är ute och går. Skrattande

Fejhn
2012-09-23 19:46
#2

Det är så jag vill att folk gör! min hund blir jättejätteglad bara av att folk tittar på honom, så jag tycker att det var väldigt hänsynsfullt gjort av honom, att itne ta kontakt med hunden utan ägaren!

ja, jag låter folk klappa, om dom har vett att fråga först!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

AnneN
2012-09-23 20:33
#3

Jag låter folk klappa om de frågar först och jag inte håller på att träna just då.

Jag brukar göra så då jag vill hälsa på främmande hundar att jag går fram och frågar ägaren först om jag får hälsa på hunden, men tills dess att jag fått ett "Okej" av ägaren så ignorerar jag hunden, just av den anledning att jag inte innan kan veta om hunden är osäker, sjuk, eller om ägaren inte vill att man hälsar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2012-09-23 20:52
#4

Det beror lite på lite vem det är våra hundar är inte ett dugg intreserade av okända personer, vissa verkar dok falla mer i smaken o frågar då en sån person så säger jag att det går bra om de vill bli klappade.

Maja2
2012-09-23 21:29
#5

Jag har aldrig ens varit med om att någon frågat om de får klappa hundarna, förutom barn. När det gäller vuxna har det hänt någon enstaka gång att de frågat ifall de får Hälsa på hundarna. Ja, hälsa på dem går bra, men det är bara två av dem som uppskattar att bli klappade av främlingar, så det får bli hälsande på ett vettigt sätt, dvs sätta sig ner och invänta hundarna. Detta har Alltid, vid alla tillfällen, åtlytts och blivit bra :)

[Bullen300]
2012-09-23 21:53
#6

våra är inte intresserade i i andra människor men däremot barn. Så länge dom frågar så får dom om det är vid rätt tillfälle så men annars nej

Annons:
fridaas
2012-09-24 14:10
#7

Det beror på hur situationen ser ut. Oftast säger vi nej till att folk ska få hälsa och klappa hunden, men märker vi att hon är intresserad av att hälsa på en person och personen vill hälsa är det okej. Detta är för att vi försöker lära henne att människor inte är farliga.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: