Annons:
Etikettjakt-spår-sök
Läst 2254 ggr
[Jordgubb3N]
2012-09-15 20:11

Spår

Hej!

Jag undrar hur ni gör innan spårning. Vet eran hund när ni ska ut och lägga ett spår eller håller ni det kanske "hemligt" ända tills starten. Visar ni vad hunden ska spåra eller hur gör ni? :)

Vill bara veta för skojsskull! Jag själv brukar visa honom eller ta fram det som han ska spåra och lägga det någonstans han kan känna lukten. Han vet direkt vaad han ska göra sedan och blir väldigt glad.

Annons:
Ketang
2012-09-16 09:44
#1

När jag tar med spårväskan ut vet hundarna direkt vad som är på gång. Men dom stannar i bilen när jag lägger spåret. Sen brukar jag gå en sväng innan dom får gå spåret så det får ligga en stund. Men dom vet att dom inte får springa bort till spårets början. Dom har stenkoll och när vi kommer tillbaka står båda två och hoppar av förväntan.

När jag satt på selen och linan går jag bara fram till start, sen tar dom över och gör vad dom ska. Jag behöver aldrig visa eller säga något.

hannahfransen
2012-09-25 12:22
#2

Min vet så fort han får syn på väskan med grejerna i. För oss är det likadant som för #1 jag behöver inte säga något för han vet vad sele och lina innebär och det är tillräckligt för att han vet vad han ska göra :D

vallhund
2012-09-26 01:09
#3

Jag lägger spår utan att hunden är med. Vid lämplig tid därefter går vi en promenad, 5 - 10 meter från spårstart sätter jag på spårselen o då förstår hunden vad som är pg o hittar spårstarten o följer spåret.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: