Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 1124 ggr
SheViper
9/7/12, 3:37 PM

Kurstider :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det längesen jag gick kurs och känner att det är dags att ta tillfället i akt med valp i huset. Den här gången valde jag tränare i granntrakten och vi startar med Stark den 17 september hos Jeppe Stridh och Hundägarskolan.

Det ska bli spännande med lite input och trevligt att träffa alla dem andra som ska deltaga i grundkursen :)

Här är Stark fotograferad den 1 sept. Han blir 16 veckor samma vecka som kursen startar.

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
AnneN
9/7/12, 4:23 PM
#1

Kul med kurs Glad Berätta gärna sedan vad du tycker om kursen, vad de har för träningsmetoder, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SheViper
9/7/12, 6:46 PM
#2

Tack Anne :) Det mesta står här: http://www.nya.jeppe.org/ och det finns en hel del filmklipp. Vet inte om det är från TV-programmet från förr, för det såg jag aldrig, eller om det bara är infoklipp som de själva har producerat.

Det verkar vara ungefär samma filosofi som där jag gick med mina andra hundar, fast till Hundägarskolan tar jag mig på 20 minuter och deras kursstart passade i tid. På gamla stället startade dem redan i augusti…

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Chilli10
9/7/12, 10:23 PM
#3

Gud så söt han är! :) Lycka till på kursen.

SheViper
9/8/12, 8:12 PM
#4

Tack så mycket :) Han kan redan en del av det som ingår i kursen men man måste ha gått deras grundkurs för att kunna anmäla till någon av de andra kurserna som jag redan nu vet att jag är intresserad av. Tror det är bra att känna av stället först också. Det jag mest är spänd på nu är vad det kommer för andra hundar, för dem verkar blanda i åldrar - cirkus kanske det blir *S

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

[Forest]
9/9/12, 10:35 AM
#5

Lycka till med kursen,  alltid roligt att gå kurs :) Vad stor Stark har blivit himmla söt bild du bjuder oss på :D

SheViper
9/9/12, 6:06 PM
#6

Tackar :) Ja man undrar vad som hände… Helt plötsligt försvann de söta valparna och det stod några slynglar där istället *S

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
[Forest]
9/9/12, 7:19 PM
#7

6 hahah Flört

Kalli
9/9/12, 8:39 PM
#8

#1: Jeppe Stridh är av den gamla skolan och hittills har jag bara läst negativa kommentarer om honom så ska bli intressant att se vad TS tycker. :)

SheViper
9/10/12, 12:51 PM
#9

Jag hörde också en massa negativt när han hade synts i TV. Jag såg aldrig inslagen eller om det var hela program?

Jag brukar gå mot strömmen och skitsnack gör mig nyfiken, något måste ju vara riktigt bra med den här mannen *S - så jag vill gärna skaffa mig en egen uppfattning.

Under åren har vägskyltarna med "Hundägarskolan" gjort mig nyfiken dagligen men jag har aldrig följt vägarna dit, nu är det dags om en vecka :)

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Kalli
9/10/12, 2:48 PM
#10

#9: Jag antar att de flesta vänder sig mot hans träningsmetoder, helst nu när de flesta vänder sig bort från inlärning med positivt straff och negativ förstärkning.

När han synts i TV har det väl främst varit i debattprogram och det folk reagerat mot då är nog främst hans härskarteknik, alltså att se ner på de som inte tycker som honom. Bland annat kallade han en av sina kvinnliga motdebattörer för "Lilla gumman".

När det gäller skitsnack skulle jag påstå att det är skitsnack att alltid när folk har negativa erfarenheter beror det på att de är avundsjuka eller liknande. I de flesta fall är det ju helt enkelt så att personen faktiskt tycker att det personen gör är dåligt. Flört

[Forest]
9/10/12, 7:49 PM
#11

9 oja man ska inte lyssna på allt alla lär ut olika jag kan inte säga att en kursledare är helt komplett alla gånger som jag tycker utan jag tar lite godbitar. Jag har valt att bryta 3 kurser där jag inte höll med något som kursledaren förespråka eller tipsa om bla tipsa 1 om att sätta på hati på en 6 mån valp den tjejen som ägde henne kom inte heller åter Flört Jag går ofta kurser hos samma person har 2 st som jag anser har så mycket att ge o ser brister o kan hjälpa än utan att straffa hunden utan mer lär ägaren att gör si o testa :) Du får skriva sen vad du tyckte om honom om det var bra lr inte :)

SheViper
9/24/12, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vi har nu varit där två gånger. Händer inte så mycket men tempot har ökat sedan första tillfället och det har utlovats att det ska öka ännu mer, det kan behövas nu när det har börjat bli kallare :)

Jag kommer aldrig att finna någon som jag är helt överens med - det är väl som med barn, att vi alla uppfostrar olika (även som föräldrar till gemensamt barn). Men det jag har fått se har gett positiva och snabba resultat så här "långt".

Jag har upptäckt att det jag tidigare har läst om att kursledaren skulle vara "kvinnohatare" och liknande, inte stämmer - han kommer med liknande kommentarer till och om män. Kanske är det som så, att det finns fler känsliga kvinnor än män och därför har han fått den stämpeln?

Hur som helst, min humor ligger på samma nivå som Jeppes så jag har kanske samma "stämpel" i baken som honom… :)

En bild från idag. Här ses hälften av ekipagen med mig och Stark längst till vänster. Regnet var med och tränade hela timmen, det blev kallt och vått. Hösten är här :(

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Upp till toppen
Annons: