Annons:
Etiketthundmat
Läst 3860 ggr
R&Smatte
2012-08-26 17:15

Får era råa köttbitar?

Jag ger mina tjejer råa köttbitar och annat gott flera gånger i veckan.

Måndag: Rå fisk med äggula och torrfoder.

Torsdag: Rå köttfärs med äggula och torrfoder.

Söndag (idag): Rå kyckling.

Sedan jag har börjat ge dom rå fisk, kött och kyckling har dom börjat se bättre ut i päls och dom äter bra. Ronja äter allt hon kommer över, men nu har Shanti lagt på sig lite vilket jag ville med en mera varierad kost.

Annons:
R&Smatte
2012-08-26 17:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fisk med äggula och torrfoder. Shanti tyckte inte om fisk så det slapp hon.

R&Smatte
2012-08-26 17:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

köttfärs med äggula och torrfoder.

joheck
2012-08-26 18:57
#3

Yepp det får dom! Främst när jag använder det i matlagningen till mig själv. Det blir då kyckling, köttfärs och lövbiff. Jag äter inte fisk så det har dom aldrig fått testa.

[Zipzee]
2012-08-26 19:35
#4

Min hund får det som rensas bort vid matlagning, köper färska köttiga ben åt honom, kycklingvingar blir det lite då och då :)

League
2012-08-26 21:43
#5

mina går mer eller mindre på rått kött, dock ej fisk. torrfoder får dem bara för alla vitaminer o mineralers skull, ska dock gå över på vom ist för torrisar.

SheViper
2012-08-26 23:01
#6

Oxkött från Sverige, har aldrig vågat ge något annat om det är rått.

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
AnneN
2012-08-27 00:43
#7

Ja Velvet får råa köttbitar, kyckling, fisk, köttfärs, och annat nyttigt då jag ska laga mat till oss själva.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[RMSLiners]
2012-08-27 00:52
#8

Japp, köttfärs, fisk, kyckling, älg, ren mm. Ofta också stora styckben efter jakt med kött och blod på, riktigt populärt. Jag ger iinte torrfoder, petar inte på det och det gör inte hon heller, utan utöver kött får hon färskfoder, ibland det med extra köttkorv eller extra blod.

Sophey
2012-08-27 07:59
#9

Kom ihag att ra fisk innehaller enzymer som forhindrar upptaget av B-vitaminen tiamin och att ra fisk latt innehaller mycket parasiter som ra sa ge inte for mycket av det.

Jag gav mina hundar raa kottprodukter till mina hundar, ben, bitar, allt mojligt av alla olika sorters kott. Nasta hund ska jag formodligen hel eller halv-barfa.

Medarbetare på matlust

fridaas
2012-08-27 22:04
#10

Min hund får kött så ofta det bara går, både rådjur, älg, fläskkött, nötkött, har försökt med vildsvin med men det tycker hon inte om. Sen får hon även färskfoder då jag vägrar torrfoder.

Fisk får hon inte heller då vi inte äter det här hemma.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Forest]
2012-08-28 11:04
#11

Ja mina får råkost dagligen, ofta står kyckling på menyn då får de klycklingklubba som jag delar upp o benen får de knapra på. Sen får de oxå rå kött o ben när jag fyndat lite sånt :) Minst 2 dagar i veckan får de kött med ben, sen får de färs oftare då jag gör kanske mat med detta, varsin bulle förs rullas enkelt o ges då :)

vallhund
2012-08-28 11:30
#12

Ja, dagligen eftersom de BARFas.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

willowpysen
2012-08-28 15:05
#13

Körde ren BARF förut men nu har jag torrfoder som bas och kompletterar med BARF…. Har en tik som är glansig och fin i pälsen och magen är bra…. Tycker det talar för sitt ;)

"En stund i taget - här & nu"

Annons:
SheViper
2012-08-28 23:00
#14

Jag är livrädd för ben till hundarna om det inte är ox. Kan jag ge vilka ben som helst så länge det serveras rått? Tror jag har blivit hjärntvättad av F:n och min gamla mor när hon levde… Om det är ok med ben som ej är tillagade på något vis, finns det då ändå några undantag som jag bör undvika?

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

[Forest]
2012-08-29 00:02
#15

14 gå in på barf är mitt tips :)

SheViper
2012-08-29 17:00
#16

#15 - tack, har inte tänkt så långt att kolla om det finns en egen sajt. Testade BARF till mina siameser för många år sedan och det gick inte så bra… men med hundar kan jag omöjligt tänka mig att det ska bli problem *S

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

[Forest]
2012-08-30 23:06
#17

16 nja katter är lite kräsna o siamerser är väl lite mer petiga av sig oxå  Flört Dotterns katt får med kycklingklubba just för att det är gott o tugga o bra för tänderna.  Hundar hmm jo du mina fnyser åt inälver o hjärtan om jag inte kokar dom  Tyst

SheViper
2012-08-31 02:34
#18

hehe, ja man slutar aldrig att förvånas med dessa härliga 4-benta :)

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Upp till toppen
Annons: