Annons:
Etikettbeteende
Läst 1533 ggr
Lappis
2012-08-22 20:49

Morrar åt andra hanhundar

Jag har en BC/norrbottenspetsblandning på 19 månader som morrar och gör utfall mot alla hanhundar han inte känner.

Detta började i våras då han blev påhoppad av en amstaff som skakade honom som en liten leksak. amstaffens matte fick inte sin hund att slappa förrän min hund lyckades bita den andra hunden i nosen,då först släppte han!

Jag försöker visa att jag är ledaren med lugn och bestämd energi. Får honom dock inte att släppa fokus på den mötande hanhunden. Tror att han bluffar,men jag törs inte låta honom träffa andra hanhund. Tänk om han faktiskt biter någon!

Förutom detta är han en underbar hund,lydig och snäll. Tålmodig med småbarn,vi har lösa kaniner på gården som han aldrig gör något mot och andra tikar går hur bra som helst.

Någon som har något bra tips hur jag ska göra. Vill kunna ha honom lös,men det går ju inte pga om vi skulle stöta på en hanhund…

Annons:
AnneN
2012-08-22 20:54
#1

Har du testat skvallerträning?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lappis
2012-08-22 21:50
#2

Låter intressant,ska helt klart pröva.

[Forest]
2012-08-23 12:44
#3

Jag kan varmt rek att man oxå tränar kontakt med sin hund, det behövs oxå inför Skvallerträning att hunden håller bra kontakt med än Flört  Själv har jag en hund som kan "låsa sig" vid vissa hundmöten men hon vill bara hälsa på alla golden detta pga när hon var liten så lärde vi känna en goldentik när hon var valp o träffas ibland. Men iaf jag känner att vi inte kan hälsa på var o varannan golden då vi har rätt så många i våran stad :P Så med henne har jag fått lägga extra krut på träna kontakt med goldenstörning Flört

Upp till toppen
Annons: