Annons:
Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 7485 ggr
[Lilalilja]
8/16/12, 10:56 PM

VARNING! Vidarebefodra detta...

VARNA OCH VIDARBEFODRA!
Nu behövs hjälp av er ALLA att vidarebefordra och varna hundägare med följande info: en man (lite yngre utländsk) köper hundar från blocket (valp, omplacering, vuxen) misshandlar dom svårt, en hund har han hängt, en blev styckad. Mannen finns troligen i Västerås i dagsläget. VARNA OCH SPRID DETTA NU och iakta försiktighet med blocket!

Annons:
Frida B
8/16/12, 11:00 PM
#1

usch! vilken sjuk och hemsk människa! om man vet var han finns borde man väl kunna anmäla?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Honestyisdead
8/17/12, 12:17 AM
#2

Var kommer denna "fakta" från?

[Forest]
8/17/12, 9:34 AM
#3

jag undrar oxå vart kan man läsa mer om detta? dåligt signalement på killen -lite yngre utländsk Förvånad  Så folk ska vägra sälja sina hundar/valpar till yngre utlänsk person.

[Shettisar]
8/17/12, 9:42 AM
#4

Troligtvis är det dessa 2 det gäller.

[Forest]
8/17/12, 9:46 AM
#5

4 så de är häktade då undrar jag varför detta inte änds hört något om i västerås eller någon tidning. Som det verkar så är detta bara en blogg? och ingen annan fakta finns? hmm Obestämd

Honestyisdead
8/17/12, 10:43 AM
#6

Sorry, men en blogg är inte en källa som jag tar till mig.
Något sådant här hade ju blivit en stor nyhet, så jag undrar också varför jag inte hört något om det.

Jag är källkritisk.

Annons:
[Forest]
8/17/12, 11:17 AM
#7

5 håller med dig.

UlrikaD
8/17/12, 6:36 PM
#8

Det har stått i tidningen, Aftonbladet bl.a. Dessa två, en man och en kvinna som bodde ihop är båda häktade.

Memzo
8/17/12, 9:48 PM
[Forest]
8/18/12, 8:56 AM
#10

8 tack det är sån info jag är ute efter ska se om jag kan hitta det på af :)

[Shettisar]
8/18/12, 10:29 AM
#11

Spelar ingen roll vem som lade in infon här.Jag vb bara vad jag sett ang erat ifrågasättande om ts inlägg. Hela FB kryllar av info gällande Lillebror och den styckade valpen.Den som söker finner heter det… Obestämd

Maja2
8/18/12, 5:07 PM
#12

#11 Det är viktigt att vara källkritisk !!!

[Forest]
8/18/12, 7:05 PM
#13

11 Det är super vanligt att det är gammalt skräll som dycker upp det är inte alls ovanligt. Själv tror jag inte mycket på vad som står i bloggar, lr fb som jag inte änds har. Jag vill se mer säker källafakta än bloggar eller fb sidor. Obestämd

Annons:
[Forest]
8/18/12, 7:07 PM
#14

hittar inget på aftonbladet, någon annan som är duktig på hitta något där om detta.

[Shettisar]
8/18/12, 8:03 PM
#15

Ja ja nu hittade jag eller rättare sagt hade sett fb inlägg och länk till sidan jag länkade till innan därför tror jag att det var dessa 2 personer TS syftade på.Punkt slut.Vill ni ha källuppgifter etc varför söker ni inte själva först innan ni kräver adress,länk etc etc etc..Som sagt den som söker han finnerFoten i munnenOM man nu orkar söka själv förstås…….

[Shettisar]
8/18/12, 8:09 PM
#16

#14 Skrev du inte att man skulle vara noga med källfakta? Och i nästa inlägg frågar du efter Aftonbladet? Jösses,jag litar mer på vad som skrivs påFB än Aftonbladet då.Snacka om påhitt…..  Cool

UlrikaD
8/18/12, 8:10 PM
#17

Här kanske, googlar man så hittar man flera artiklar.

http://www.expressen.se/nyheter/tva-haktade-efter-valpstyckning/

[Forest]
8/18/12, 10:08 PM
#18

16  så du anser att fb är mer bättre källafakta ? Jag litar verkligen inte på fb, eller påhittade bloggor för den delen heller.  bäste är väl att hitta detta på polisens sida men tyvärr så fann jag inget där heller. Sen sökte jag själv på af hemsida men hitta inget. Sen kan du ta o lägga ner din otrevliga otrevlig attityd.

17 tack Glad

[Shettisar]
8/19/12, 9:02 AM
#19

#18 detsamma får jag säg,för det är inte många inlägg du skriver som inte har en översitta ton… Ja jag jämnförde aftonbladet och FB,de är lika jämna vad det gäller sanningsfaktor och fakta…. Jag får väl säg min mening trots att den inte ligger på samma "plan" som din åsikt. Trött på att folk alltid ska sitta med en pinne på vissa forum. Kliv ner och var i jämnhöjd!Ska tillägga att det gäller inlägg som detta om oseriösa personer,djurplågeri eller hantering av problemhundar/beteende osv…

Visst ska man ha källa när man går ut med varningar,bilder etc men man behöver ju inte sitta och nästan anklaga personer för att vara lögnare.Sök själva innan ni skriker ut hur oseriösa en del inlägg verkar vara.Hittar ni ingen källa så kan man skriva detta istället för att "anklaga" folk för påhittade historier..Jag tror fortfarande att TS syftade på Lillebror och den andra styckade valpen och det finns en hel del att läsa om precis som UlrikaD skrev!

[Forest]
8/19/12, 11:22 AM
#20

19 har väl förtusan inte anklagat ts för något alls utan undra vart man kunde hitta mer om denna fakta. jag anser att det är superdåligt signalement på gärningsmannen, yngre utlänsk person det är väldigt många yngre utlänningar som är ute efter skaffa hund. Nu råkar denna yngre person vara 32 år, och jag klassar inte in han direckt i yngrekatigorin längre, men det är väl olika hur man klassar in åldrarna oxå. Sen är ju frågan om TS menar samma person då det rör sig sen om en kvinna med i bilden

Annons:
[Shettisar]
8/19/12, 11:26 AM
#21

#20 Din ton i inlägget uppfattade jag som om du inte alls trodde hennes inlägg.. Där ser du hur olika inlägg uppfattas mao. Eftersom TS inte besvarat någons inlägg här så förmodar jag att hon inte är vidare intr av en diskussion..

[TeamGolden]
8/21/12, 2:24 PM
#22

usch och fy vad obehagligt! polisen måste ju stoppa dåren! Gråter

Maja2
8/21/12, 2:31 PM
#23

#19 Forest beter sig aldrig som en översittare, du måste blanda ihop avatarer. Det handlar inte om att inlägg är oseriösa när man ber om källfakta, utan man vill slippa alla dessa delningar av "fakta" som rätt ofta visar sig sakna grund. Speciellt på fb är det vanligt att folk delar vidare både det ena och det andra, utan att själv ha kollat om det är rätt och riktigt. Jag tycker att om JAG delar eller varnar andra, så kollar JAG upp riktigheten i vad jag delar. Det är mitt ansvar som inläggsskrivare. Man kan inte säga till andra: Sök fakta själv och kolla om det stämmer.

Sophey
8/21/12, 2:47 PM
#24

En artikel i DN, om det handlar om samma fall och det ska tydligen aven tas upp i Efterlyst har jag for mig men de ar val redan haktade?

Medarbetare på matlust

[Forest]
8/21/12, 7:45 PM
#25

läste om detta par i tidningen Aftonbladet iförrgår tror jag. men undrar om det är samma som TS menar? kanske rör det sig om helt annan kille, som misshandlar, hängt och styckar.? Hur som helst helt sjukt detta, jag har varnat lite ofta är ufd så pålästa o redan varnade för iaf mannen o kvinnan som nämns flera gånger. Hoppas nu att alla som är djurplågare åker dit och verkligen får lååååååååååånga straff, de brukar inte vara de populäraste personerna på fängelset sen. Tror de ligger i låg kurs även där inne.

Michaela-N
8/21/12, 8:42 PM
#26

Det är inte ******** ***** ****** ni pratar om? Han blev dömd för djurplågeri när han mördade sin amstaffvalp. Tror han sitter i fängelse för det nu.

Men vad jag vet kommer han inte från Västerås, och det var aldrig prat om en kvinna med i gärningen.

(Redigerat av Sajtvärd, tänk på personuppgiftslagen)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Shettisar]
8/21/12, 9:23 PM
#28

#26 Eftersom TS av någon anledning inte diskuterar i sin egen tråd så är det inte lätt att veta vilken eller vem h*n menar.Men jag tror att det är Lillebror och en valp personerna styckade som TS skrev om.Denna info finns på många ställen på internet,både seriösa och icke "stämplade seriösa/oseriösa" sidor. Så är man intresserad av sannings faktan och orkar söka själv (inget riktat till  dig Michaela) så finner man en del fakta om både djurplågarna och polisanmälan samt hundarna (2styck) ifråga…

Michaela-N
8/21/12, 9:24 PM
#29

#28 Ditt inlägg var lite rörigt, menar du att det inte är samma man? Hann du se namnet innan det redigerades? PM:a annars.

[Shettisar]
8/21/12, 9:26 PM
#30

#29 Tror inte det är samma man som  ni menade (glömde svara på detFlört )..Utan dessa är 2 "nya" som huserat med djurmisshandel.

[Forest]
8/21/12, 9:49 PM
#31

27 skicka PM till folk funkar bra slipper du förstöra trådar? Som sagt lägger man ut varning så ska man oxå ta mer o info samt fakta om detta, folk på forum ska INTE behöva SÖKA efter " egen info" då det kan röra sig om många fler djurplågare på amstuffvalpar som DET STÅR INTE ÄNDS ATT DET RÖR SIG OM EN AMSTUFFVALP utan det står HUND i TS inlägg! Det står inte heller att det är man o kvinna som TS varnar om utan en yngre man (yngre utlänsk man)    Du gör personhopp, har aldrig vart otrevlig mot dig medans du därimot är rätt så otrevlig.

Maja2
8/22/12, 8:27 AM
#32

#27 Så bara för att vi ofta kommenterar i samma trådar, så ser jag inte Forest som översittare?

Det är väl såhär att just eftersom jag ofta ser hennes kommentarer, så kan jag säga att hon inte sätter sig över.

Har du problem med mig och mina kommentarer, så pm:a mig gärna vilka kommentarer det gäller.

Denna kommentar har tagits bort.
Maja2
8/22/12, 5:07 PM
#34

#33 Att kalla någon "patetisk" torde strida mot ALLA regler

Annons:
[Shettisar]
8/22/12, 5:10 PM
#35

Ähh,svarar du eller frågar? citat:  Så bara för att vi ofta kommenterar i samma trådar, så ser jag inte Forest som översittare?slutcitat

Jag har ifrågasatt kommentarer från dig innan i inlägg som jag själv frågat/svarat i. Du hävdade då att du visste dig veta mer pga din utbildning men min erfarenhet sa annat av just ledare inom hundutbildning.Så att ens diskutera med en person (oavsett vem det är) som anser sig ha rätt oavsett vad är för mig totalt likgiltigt.Men jag drar mig ur denna tråd då den spårat ur pga Forest känslighet (ironi)

[Shettisar]
8/22/12, 5:11 PM
#36

#34 Dina eller samhällets?

Maja2
8/22/12, 5:14 PM
#37

#36 forumets

Maja2
8/22/12, 5:16 PM
#38

#35 Nä NU har du blandat ihop både det ena och det andra. Jag har ALDRIG någonsin svarat NÅGON att jag vetat mer pga utbildning. DET har du TOTALT tagit ur det blå. VISA mig någonstans att jag sagt så!!! Du kommer att få leta dig BLÅ kan jag säga.

Maja2
8/22/12, 5:24 PM
#39

Bra, nu togs i alla fall #33 bort pga olämplighet

Fridaaaa
8/22/12, 5:25 PM
#40

Kom ihåg alla att hålla god ton! Och inga påhopp, kränkningar eller likande!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
8/22/12, 8:36 PM
#41

Anser att det är helt rätt att be om källa då man lägger ut något sådant som här. Inget konstigt eller fel med det, snarare rätt. Ingen har anklagat TS för att ljuga.

Det är så mycket rykten som sprids på facebook och i bloggar, stor del av sakerna är inte sanna. Så det är väl ganska bra om man som person vill varna att leta upp källor så att faktan kommer ut fort.

Annons:
[Zipzee]
8/26/12, 7:47 PM
#42

Mannen som hängt och styckat hundar bor i Tumba, Stockholm. Sitter nu häktad. Hans sambo är på fri fot. Bor ca 100 m från mig tyvärr.

Fridaaaa
8/26/12, 8:30 PM
#43

#42 Läskigt!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Zipzee]
8/26/12, 8:34 PM
#44

#43 Jag vet ju hur dom ser ut så jag vet vad jag ska akta min hund för. Det jag tycker är läskigt är att jag inte vet vad jag skulle göra med kräket ifall jag faktiskt stötte på honom ute!

Fridaaaa
8/26/12, 8:35 PM
#45

#44 Förstår jag det! Vet inte heller hur jag hade reagerat om jag träffat en sådan person…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: