Annons:
Etikettbeteende
Läst 1042 ggr
Elsmen
8/14/12, 6:10 PM

hur gick det till?

Alltså vi har en liten valp på 14 veckor, och vi håller på att öva henne på att vara ensam hemma, så vi har galler för två öppningar intill matrummet så hon får bara vara där inne när vi inte är hemma. Och dom där gallerna är typ två (tre?) gånger så mycket högre än vad hon är och idag när vi kom hem efter ungefär en timme borta mötts vi utav henne när vi öppnar ytterdörren :O vi trodde först att någon utav oss hade glömt att stänge något galler ordentligt men när vi gick för att kolla var båda stängda och dom är även barnsäkra :O så nu är frågan hur den här lilla skiten kom ut :O det är ett olöst mysterium och jag och min mamma som låste in henne fattar inte hur hon kom över gallret, det finns ingen annanstans för henne att ta sig förbi gallrena :/

Det är ett sånt här galler fast lite högre :)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50226520/

Min mamma sa att uppfödaren hade sagt att när Lycka (som våran hund heter) bara var 3 veckor gammal hade hon rymt ut ifrån valp inghägnaden (stavning) och klättrat upp i uppfödarens säng och när hon vaknade på morgonen låg Lycka på hennes kudde och sov gått ^^ sen gjorde hon om det här typ tre - fyra gånger xD

Hon är otroligt smarta raser i sig så troligtvis är det nog det, men ändå utan ett ända teken på att hon hade rymt rymde hon ^^

Hon är en blandning mellan Pudel (som ligger 2:a i top smartaste hundarna) Cocker spaniel (som ligger på 20 plats eller 18 plats) och sen har hon även bordecollie (som ligger på 1 plats) :D

Ps: visste inte i vilken grupp jag skulle lägga den i :)

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
Rumblebee
8/14/12, 8:55 PM
#1

Förmodligen så har hon lyckats klättra över på något sätt.

Fast är inte 3 månader lite väl ungt för att vara ensam i en timme?

Elsmen
8/14/12, 9:24 PM
#2

#1 nej det stod i en bok att först ska man börja smått och sen gå upp till längre perioder och det har vi gjort och nu är vi uppe i en timme, plus att vi måste göra så eftersom att jag börjar skolan nästa vecka och min mamma jobbar nästa vecka så det är hårdträning nu som gäller :D som tur är har jag bara några hundra meter till skolan så jag kommer gå hem varenda rast och kissa henne och vara med henne :D

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

[Timantis]
8/14/12, 9:30 PM
#3

Troligen klättrade hon över.

Men du en 16 veckors valp får man inte lämna ensam flera timmar. Skaffa en hundvakt hon kan vara hos.

AnneN
8/14/12, 9:34 PM
#4

Då Velvet var bara ca 3-4 månader så klättrade hon över staketet i en hundgård, ca 3 meter högt, så de små rackarna kan bara de vill.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
8/14/12, 10:08 PM
#5

Ts, att ensamhetsträna tar tid … dessutom, som de andra säger, så får man inte lämna en liten valp ensam någon längre stund.  Att du går i skolan och din mamma måste jobba är lixom ingen ursäkt. Då måste ni skaffa dagmatte alt. hunddagis.

Elsmen
8/15/12, 10:07 AM
#6

#5 men det har vi också ^^ vi har en kompis som bara jobbar natt och hon älskar våran hund så hon kommer vara här nästan hela dagarna med henne :) så det är lugnt vi vet vad vi gör :)

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: