Annons:
Etikettbeteende
Läst 1506 ggr
R&Smatte
8/12/12, 4:29 PM

Lite orolig av sig

Shanti verkar inte komma till ro och ser lite ängslig ut. Hon ska löpa när som helst, men har det med löpet att göra?

Hon springer fram och tillbaka och små gnäller.

P.s Ronja och hon smågnabbades och Ronja trängde in henne under skrivbordet och blockerade när hon försökte komma ut. Men det har kanske inget med hennes beteende nu att göra?

Bifogar bild på en rastlös/orolig Shanti om en stund.

Annons:
R&Smatte
8/12/12, 4:30 PM
#1

Observera: Ingen feber, ingen dålig aptit mer än annars, ingen öm kroppsdel eller flytningar i underdelen.

R&Smatte
8/12/12, 4:34 PM
#2

Videon

[Forest]
8/12/12, 5:14 PM
#3

har det hänt något annat? att hundar säger åt den andra lägga av o lugna ner sig är rätt nartuligt, de kan tillomed hamna i konflikt och du måste vara snabb på läsa av. Det kan annars vara så att hon har lite orolig mage, när Enja fick dålig mage (lös avföring) så var hon som du beskriver "orolig".

R&Smatte
8/12/12, 5:40 PM
#4

#3 Jag tar ut henne på en extra runda nu då så får jag se om hon är orolig i magen. Nä, det har inte hänt nåt annat.

[Forest]
8/12/12, 5:49 PM
#5

4 såg nu klippet, har du kollat rumpan med ? kolla någa exakt så där var Donna igår men då var det ett grässtrå som satt i analhålet, jag tog bort det så kunde hon sova sen. känn lite du där bak du om det man vara annat exp analsäckarna. Du gör rätt i att ta henne på promenad det kan vara bajjanödig med Flört

R&Smatte
8/12/12, 5:59 PM
#6

Enligt veterinär kan dom ha "mensvärk".

Annons:
[Forest]
8/12/12, 6:06 PM
#7

svara i hif Flört

R&Smatte
8/12/12, 7:20 PM
#8

Stress kanek?

Orolig/rastlös, Svårt att koppla av, Lättskrämd, Piper/gnäller, Darrar, Ljudkänslig.

Dom behöver väl inte ha alla symptom? Dessa stämmer dock in på Shanti när hon blir så här.

Orsaker till stress kan vara: Barn som bråkar, höga/starka ljud.

Jag har ju två bråkande ungar och dom orsakar höga ljud ofta.

[Forest]
8/12/12, 9:11 PM
#9

8 om era barn bråkar då blir ofta hundar oroliga o de vill se att allt är bra mellan dom som är osams. Det är förståss olika hur hundar reagerar men Chanel och Donna reagerar med bli oroliga vill söka skydd. Här är vi inte osams ofta det är tyvärr så att vi har en tonårsson som kan brusa upp lite, blir jag då irriterad på han så är det som klockat. Så därför håller jag mig lugn o då är det betydligt bättre för Donna.

Upp till toppen
Annons: