Annons:
Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 2467 ggr
SheViper
2012-08-03 10:47

Stulen kull

https://www.facebook.com/events/331493843606742/

Jag kunde inte finna ovanstående i gammalt inlägg men om det finns så kan admin ta bort detta.

Själv har jag legat lågt med enbart mailsvar till dem som bara har skrivet till mig på min Blocket-annons, utan att ringa, och som sen inte har svarat på mina frågor utan bara kört på med sina egna i mail efter mail. Min mage har sagt att det bara är nyfikna som ändå inte kommer att dyka upp här - eller så kommer dem hit och snokar och får ändå inte köpa valp.

Mycket riktigt när jag har kollat upp en del i efterhand. Bulvaner förekommer och nu har så en hel kull blivit stulen i Göteborgstrakten…

Jag lämnade vår adress till en som inte alls har känts bra från start. Det var inte förväntat att dem skulle komma alls och jag fick rätt :) Nu ställer jag mig då frågan: Ska vi också få inbrott nu när full info om namn och adress är utlämnat? Ok, vem som helst är välkommen när vi inte är hemma *hehe - ja eller är det bara någon som ska ringa Skatteverket och se om vi redovisar kullen? *S

Sprid länken ovan - dessa måste hem igen!

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
AnneN
2012-08-03 18:11
#1

Det är hemskt att någon ens kan komma på att stjäla levande varelser, ännu värre då de egentligen är för unga för att tas från mamman! Gråter

Hoppas verkligen valparna kommer tillrätta oskadda och att valpnapparna åker fast!

Bulvaner och andra oseriösa personer finns det tyvärr gott om, så jag brukar rekomendera att man alltid kollar upp eventuella köpare/säljare genom att googla namnen och om möjligt även be dem om referenser. Referenser kanske gäller mer för de som säljer hundar/valpar för att man som köpare ska kunna ta reda på om tidigare valpköpare är nöjda.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SheViper
2012-08-04 00:54
#2

Senaste nyheterna förtäljer att de stulna valparna verkar ha gått ut till nya hem via försäljning. Svårt att vara helt säker via bilder, jag hoppas också innerligt att dem kommer tillrätta - sorglig historia :(

Sant, man hittar så mycket när man söker via den info man fått i form av telefonnummer och e-post. Hittar man inte tillräckligt så får man fråga och om de inte vill uppge vem de köpte sin tidigare hund av eller liknande, så osar det skumt. I fallet där kontakten försvann efter att ha fått adressen, så har jag det som krävs för att kunna göra en anmälan om misstänkt vid en ev. stöld.

Men jag tror på att det finns en mening med allt - istället blev en Halmstadsfamilj överlycklig när jag meddelade att det var fritt fram för ett besök pga återbud. De har nu en 4-bent i sin familj och det kändes verkligen kanon med hela familjen och allt runt om :)

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Upp till toppen
Annons: