Annons:
Etikettbeteende
Läst 1363 ggr
R&Smatte
8/2/12, 1:45 PM

Arg matte

Grannbarnen går utanför staketet och retar upp mina hundar genom att skälla. Jag ska haffa dom nästa gång jag ser dom och jag skiter faktiskt i vad deras föräldrar säger om att "grannkärringen" skäller ut dom. Ingen mera snäll matte här inte. Fast egentligen är det ju barnens föräldrar som ska lära dom hyfs. Det är alltså grannbarnen som triggar igång Shanti så jag får skäll utav mina grannar att hon skäller.

Annons:
Maja2
8/2/12, 1:48 PM
#1

Att få grannungarna eller andra människor att sluta, är nära nog omöjligt. Kan vara bättre att inte ha hundarna ute i trädgården, tills de lärt sig ignorera dylikt. Träna dem därute är mitt tips. Givetvis ska du säga till dem, men tror att ett snack med deras föräldrar ger större resultat, allra helst ett snack med Både barnen och deras föräldrar

Vixxen
8/2/12, 1:51 PM
#2

Kan du inte ringa på hos grannen och prata lugnt och sansat med deras föräldrar om problemet? Förklara att du försöker få Shanti att vara tyst, men att det inte är så lätt när "barn" (behöver ju inte vara deras ungar) retar henne och försöker få igång henne. De kanske kan hjälpa till genom att prata med sina barn och deras kompisar. Då sprider det sig kanske grannskapet så kan ni behålla grannsämjan!

Swadika
8/2/12, 2:02 PM
#3

När jag försökte få Kasper att inte skälla när det ringde på dörren fick jag några barn som höll på att busringa. Jag gick ut och sa till dem först och förklarade hur det låg till. När inte det hjälpte gick jag ut och sa till dem igen och sa sedan att om de fortsätter kommer jag prata med deras föräldrar. Då slutade de :) Nu ska man ju inte hota, men jag var så trött på att behöva ha 20 tjuvringningar om dagen

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Vixxen
8/2/12, 2:05 PM
#4

# 3 Jag skulle bett barnen om hjälp! Vilken träningsmöjlighet!  Tungan ute

Swadika
8/2/12, 7:09 PM
#5

#4 Absolut, men inte när de ringer på hela tiden. Det gjorde honom bara stressad. Vi har så många som ringer på här iallafall att tjuvringningar inte behövs

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: