Annons:
Etiketthundmat
Läst 4449 ggr
Jetaime
8/1/12, 10:49 AM

Sund Hundmat

Jag skulle bara vilja tipsa om ett färskfoder som heter SUND HUNDMAT. Absolut något att funderar på tycker jag :) Står en massa info på hemsidan: www.sundhundmat.se

Kanske någon som redan använder fodret till sina hundar?

Annons:
Fridaaaa
8/1/12, 12:08 PM
#1

Inte så insatt i det.
Hade gärna velat ge Lillan något liknande men har bara lite frys :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
8/1/12, 8:28 PM
#2

Tack för tipset, enda nackdelarna (för mig) är att det inte finns någon återförsäljare här i närheten + att det inte är svensktillverkat (fast jag är inte så petig med tillverkningsland)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

vallhund
8/2/12, 5:03 AM
#3

En annan nackdel är att det inte är ett helfoder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sund Hundmat
7/16/15, 6:39 PM
#4

Hej på er allihop! Påståendet att vi inte har helfoder är felaktigt. Vi har i huvudsak helfoder, men säljer även några köttben och ett kompletteringsfoder som är frivilligt. Ni kan alltså med gott samvete ge era hundar våra helfoder precis som vilket annat helfoder som helst. 

Skillnaden är att vi har en uttalad hållbarhetspolicy, avseende allt ifrån djurhållning och miljö till fodersammansättning. Vi använder oss enbart av ingredienser från djurslag från områden där djuren har tillgång till utevistelse varje dag året om, och tar tydligt avstånd från intensivuppfödda djur såsom exempelvis kyckling, kalkon och gris. Vi värnar om att endast arbeta med närodlade råvaror, och det får inte vara mer än några timmars resväg från gård till lager. Vår produktionsanläggning drivs dessutom till 100% av solenergi via ca 8000 kvm solceller som försörjer inte bara vår produktion utan även kringliggande gårdar och verksamheter.

Ha en riktigt fin dag allihop!

Maja2
7/16/15, 10:44 PM
#5

jag föredrar svensktillverkat spannmålsfritt, så jag ger Pondus färskfoder

Frida B
7/19/15, 5:03 PM
#6

Jag funderar på hur det kan vara ett helfoder, om det är 100% ett enda djur. Oxblandningen finns hemma i våran frys, då jag fick ett prov med hem. Men det är ju bara ett djurslag i, behöver inte hundar flera djurslag? Är det meningen att man ska blanda dessa? 

En annan fundering, ser inte att det är ben eller så i fodret… Det behövs väl också? Och om man måste tillsätta det är det väl inte ett helfoder?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Upp till toppen
Annons: