Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 4176 ggr
SyntHare
7/31/12, 1:57 PM

Årets fjällvandring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag tänkte lägga upp lite bilder från årets fjällvandring med två hundar. Sigge, en jack russel terrier på cirka 2,5 år (Linak's vovve här på ifokus) och så min Hugo, schäfermix på strax över året.

Vi gick mellan Hemavan-Ammarnäs på fyra och en halv dag och tältade alltså fyra nätter. Sigge är ju en liten veteran på det här (han vandrade förra året också) så han fixade detta galant!

Hugo ville hemskt gärna busa med sin bästis så han var lite dragig de första två dagarna och hittade på en massa tokigheter. När han blir ivrig har han en tendens att springa bakom benen och putta en i knävecken :P Eller så hoppar han rakt upp luften, med klövjeväska och allt. Men han lugnade sig något de sista dagarna.

Tyvärr fick han skavsår av klövjeväskan, men jag tror att det har att göra med att väskan blev blöt och att han drog i kopplet i början (han trillade även i en bäck i all sin iver :P ). Det läkte i alla fall ihop på nolltid och han har inte haft ont av det. Annars hade han inget emot väskan alls :)

Tältningen gick också bra, Hugo var lite orolig första natten men resterande tre nätter slocknade han så fort han kom in i tältet. Första natten var det även väldigt blåsigt och regnigt plus att det sprang renar precis utanför så det är förståeligt att han blev lite orolig då tycker jag.

Dock hade han inte alltid förstånd att koppla av när vi pausade! Sigge däremot rullade genast ihop sig och passade på att vila när vi vilade. Men Hugo är ju fortfarande unghund och har massor av energi, så det märktes inte lika tydligt på honom att han blev trött!

Annons:
SyntHare
7/31/12, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hugo och husse Glad

SyntHare
7/31/12, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hugo & jag Glad

SyntHare
7/31/12, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Di dära läskiga renarna!

SyntHare
7/31/12, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Första tältplatsen! Det var förbaskat kallt första natten, somnade inte förrän runt fyra då jag bara låg och skakade.

SyntHare
7/31/12, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Pappa och bror min med Siggebus. Den där backen var brant vill jag lova! Regnet kom med blåsten nerifrån dalen där vi tältade första natten.

SyntHare
7/31/12, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Lilla Sigge i sitt fina regntäcke! Med utsikt över tärnasjön.

Annons:
SyntHare
7/31/12, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Husse och jag (med solen i ögonen) och så allra finaste Hugobus Kyss

SyntHare
7/31/12, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En trött Hubbe

SyntHare
7/31/12, 2:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

…och en glad Hubbe!

SyntHare
7/31/12, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

och så en stilig Hubbe!

SyntHare
7/31/12, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hugo i kvällssolen Kyss

SyntHare
7/31/12, 2:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hugo njuter av utsikten. Däruppe hade vi verkligen fantastiska vyer åt alla håll!

SyntHare
7/31/12, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Finaste Sigge Kyss

Annons:
SyntHare
7/31/12, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Sigge posar!

SyntHare
7/31/12, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Lilla fjällräven Kyss

SyntHare
7/31/12, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Tassavtryck i snön.

SyntHare
7/31/12, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

och en sista snyggbild på Hugobus Glad Vad härligt det är att vandra med hund!

isafisa
7/31/12, 7:06 PM
#18

Åh så härligt det ser ut :D

TjockaBerta
7/31/12, 8:21 PM
#19

Fantastiska bilder. Det är så vackert och ser så skönt ut. Jag har aldrig varit i fjällen på det sättet och känner att jag missat något. Nu är det för sent att vandra för min del men jag kanske kan åka upp och vandra över dan bara.

>>>Malum domesticum<<<

AnneN
7/31/12, 9:39 PM
#20

Oj vad härligt ni ser ut att haft det, har själv aldrig varit i fjällen.

Och jätte kul att du delar med dig av massa härliga bilder Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
SyntHare
8/1/12, 10:39 AM
#21

#18 Ja det var verkligen superhärligt! Jag vill gärna göra om det igen, fast kanske i några andra fjäll, för nu har jag ju sett dessa Glad

#19 Tack! Ja en dagsvandring går ju också bra, då behöver man ju inte ha med så mycket packning Glad

#20 Ja det var underbart Glad Så fridfullt. Då tycker jag absolut att du ska testa, man behöver ju inte vara ute så länge. En dag räcker gott Glad

Upp till toppen
Annons: