Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 10673 ggr
idaah
7/27/12, 7:31 PM

Bearded collie mix!

Hej!

Det skulle ha varit roligt att se hur många här inne som har/har haft blandraser med Bearded collie. Så om du har/har haft någon blandning med denna ras så får ni mer än gärna lägga upp bilder här på din hund. :) Berätta gärna också hur gammal den är/hur gammal den var och vad den heter. :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Annons:
idaah
7/27/12, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då börjar jag:

Zindy som hon heter är en blandning mellan Bearded/border collie och har pälsen som en bearded collie men vi klipper henne. Och hon är 13 år gammal. Glad

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

idaah
10/7/12, 12:28 PM
#2

Puttar upp, för att har sätt 2-3 här inne som har en blandras med Bearded collie :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Hyrrokkin
10/7/12, 2:19 PM
#3

#1 Vad söt hon är!

SyntHare
10/7/12, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så fin hon är, älskar den vita svanstippen :)

Här är Fido som också är blandning mellan bearded collie (75%) och border collie (25%). Har pälsen som en bearded collie men är mer ullig liksom. Vi klipper ner honom för att det inte ska tova sig och för att han trivs bäst i nedklippt. 13 år gammal han med :)

SyntHare
10/7/12, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är en bild på när han har lite längre päls :)

[Forest]
10/7/12, 8:11 PM
#6

Himmla synd att jag inte har kort på storpudel-bearded collie som både granne med oss han kom dagligen på besök. Han hade tjock päls tova vissligen lätt men det kan bero på två saker badades för sällan o inte mycket till borstning. Jag tog ofta o drog igenom honom sen åkte hästmaskinen fram så vart det rakad kropp med valpklippning. Påminner mycket om 5 hund Glad fast mer päls Flört

Annons:
idaah
10/8/12, 12:16 PM
#7

#3 Tack! :)

#4-5 Så söt han är, Specielt när han har längre päls. Glad

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Yanni3
9/16/17, 4:32 PM
#8

Här är min Border collie/ bearded collie mix Wilma. 9 år gammal <3

ALW ildiko
4/24/23, 9:10 AM
#9

Detta är en gammal tråd.

Jag heter Ildiko Algemo och bedriver ett annorunda avelsprojekt sedan 2005.
Jag söker alltid hanar att utvärdera inför ev. avel.

Det kan mycket väl vara så att en sådan hane är en Bearded Collie eller ännu hellre Bearded Collie blandis.

Har du en hane som du själv tycker är så bra att han skulle kunna användas i avel så kontakta gärna mig.

Ni kan läsa om mitt projekt på www.sundhundavel.se

Upp till toppen
Annons: