Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1274 ggr
R&Smatte
7/19/12, 8:03 PM

Årlig vaccination?

Alla säger så olika…Ronja ska ju ha sin 1 års spruta snart. Men efter 1 års sprutan, ska dom ha varje år då med? Tyckte någon på sajten sa till mig i en annan tråd att man tar varje år om dom träffar massor av hundar, annars räcker det med vart annat år efter 1 års.

Hur har ni gjort?

Annons:
AnneN
7/19/12, 8:43 PM
#1

Jag ger varje år.

Pratade med veterinär i måndags då jag vaccinerade Velvet och hon sa att det är vart annat år, om man inte vill ha ett ordentligt skydd för kennelhostan som då är varje år.

Träffar man mycket andra hundar så tycker jag man bör se till att ha ordentligt skydd mot Kennelhosta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SheViper
7/19/12, 10:10 PM
#2

Vart 3:e år efter 1 års ålder :)

Grundvaccinationer vid 8 och 12 veckors ålder samt vid 1 års ålder. Därefter ges Vaccination åt hund vart tredje år (Nytt från 1 jan 2007).

Årligen ger man KC-vaccin mot Kennelhosta för fullgott skydd.

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

SheViper
7/19/12, 10:12 PM
#3

P.S. KC-vaccinet ges i näsan, precis som FIP-vaccin som tidigare fanns för katt.

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

R&Smatte
7/19/12, 11:06 PM
#4

Jag tar och vaccinerar båda töserna i alla fall. Eftersom dom fyller år med knappt 1 månades mellanrum kör jag båda samtidigt.

vallhund
7/20/12, 2:32 AM
#5

Vaccinationen mot Kennelhosta täcker bara upp till 70% av de olika smittämnena som är Kennelhosta.

Enligt SKK så räcker det att vaccinera vart fjärde år för att komma in på utstälningar tävlingar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
R&Smatte
7/20/12, 5:29 PM
#7

Tackar för svar. Så jag behöver bara vaccinera vart annat år på min snart 2 åring?

vallhund
7/20/12, 8:08 PM
#8

# 7

Bortsätt från Kennelhosta o Rabies så klarar sig hunden utmärkt med 3 års vaccinerings intervall.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: