Annons:
Etikettklicker-träning-trix
Läst 1540 ggr
[Forest]
7/15/12, 9:12 AM

Duktig liten Donna!

Jag har tränat Donna mer än jag tänkt på det märker jag när vi går hur mycket hon igentligen kan. Gå sidan=slappare fotgång, sitt,stanna,kom allt det sitter klockrent på henne. Leta och sen namnet på personen ofta är det husse eller lillmatte som ska letas efter. Det bara swishar om henne.

Det är mer dessa trix som jag försöker lära in som inte är så lätt att lära henne, därmed har jag börjat klickerträna henne. Hon kan nu oxå skall och torka,snurra :)  vinka är något jag med tror hon snart kan då hon ofta tar tassen som "vinka"

Är mycket stolt över lilla tjejen är så lyhörd Glad

Annons:
idaah
7/15/12, 10:40 AM
#1

Är lite intresserad vad du menar med torka? Du får gärna förklara lite vad det är och hur man tränar in det. Glad

För övrigt så verkar hon vara en jätteduktig hund :D

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

[Forest]
7/15/12, 4:59 PM
#2

1 hon sprätter med benen jag tog bara ett ord torka och lär just nu in torka på en liten dörrmatta tanken är att hon kan sen torka av tassarna själv (när man säger torka) på denna matta :) Hon sprätte allså så här själv ofta är det bus i henne när hon gör detta men lätt o klicka in henne Flört

idaah
7/15/12, 5:13 PM
#3

#2 Låter ju som ett bra trick :D

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

R&Smatte
7/16/12, 8:54 AM
#4

Kul att det går bra för dig och Donna! Du är så duktig Forest. Du har inget videoklipp på sötnosen?

[Forest]
7/16/12, 9:25 AM
#5

4, Tackar det var inte så att jag gått och tränat medvetet allt som gå fint o sidan det har jag bara gjort lite grann då hon går så fint i kopplet. Lite har jag tränat när hon vart lös gå sidan, stanna,kom. Trixen har jag lärt in allt eftersom hon gjort dom själv :) som torka, snurra,skall. Våran träning är mer leta och hämnta saker jag säger, men hon kan bara än bollen och pipen som jag kallar en leksak.  Har ingen kamra som kan spela in min mobil ger urkassa bilder antar klippen blir lika dåliga med inte tänkt på det, ska se om jag kan göra ett litet klipp. Dok är jag super kass på dator o den biten men sonen kanske kan hjälpa mig ;)

Upp till toppen
Annons: