Annons:
Etikettallmänt
Läst 1215 ggr
iloovedogs123
2012-07-11 18:37

Vår historia

För 4 år sedan efter skolan åkte jag och min familj ut till Salbohed för att titta på hundar. När vi kom fram fick vi reda på att valparna hade 7 raser i sig, vilket chockade oss alla. Men eftersom att vi inte skulle ställa ut hunden så bestämde vi oss för att titta på dem. I kullen fanns det 8 Valpar, men det fanns bara 3 Valpar kvar. Två tikar och en hane. Jag satte mej på golvet och ut studsar 3 små svarta sötnosar, en av dem hoppar rakt upp i mitt knä och somnar. Jag blir tårögd, mina föräldrar sa att vi skulle reservera hunden så svarar vi imorgon om vi vill ha honom eller inte, och det gick för sej.

Jag kommer ihåg att när vi kom hem gick jag upp och hämtade min spargris, jag gav sanne (bonusmamma) och pappa 200 kr och sa att jag kunde betala en liten del. Vi satte oss vid bordet och min bror och jag bad att vi kunde få valpen. Vi pratade om promenader, ansvar och hundvakt. Vi nickade och instämde och då plötsligt hörde jag det jag hade velat höra i hela mitt liv: Bra, då köper vi valpen. När pappa hade ringt och sagt att vi skulle köpa honom så frågade han: Vad ska han heta? Då sa jag: Han kan heta Ozzy!

Nästa dag hämtade vi honom, jag kommer ihåg att han hade gömt sej under en fotölj eftersom att veterinären hade varit där och vaccinerat alla Valpar, och han hade blivit så rädd för honom att han gömde sig under fotöljen, sötnöten! Han kräktes i bilen också, men såklart blev vi inte arga på honom för det. Vi lät honom vara inne och lukta, och sen tog vi ut honom i trädgården.

Nu är han 4 år, och folk jag har träffat har alltid sagt: Oj, vad konstigt med 7 raser! De har tittat snett och inte trott att han kan bli något stort.

Men jag har tränat Lydnad, Freestyle och Agility med min bebis.

BLANDISAR KAN OCKSÅ!

värt att se på filmen!!

Annons:
[Forest]
2012-07-11 19:24
#1

Fint klipp klart att blandisar kan ovasett hur många raser de har i sig :) Jätte kul o läsa om eran historia hur det kom sig att ni valde lilla Ozzi, jätte fin är han Kyss

iloovedogs123
2012-07-11 19:45
#2

#1 tack, det värmer <3

Upp till toppen
Annons: