Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 12051 ggr
xina10
7/8/12, 9:50 PM

Blandras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej någon som vet eller träffat någon hund som har fyra olika raser i sig? Jag hittade på blocket urgulliga hundvalpar som var en blandning av Border Collie, Golden Retriver, Labrador och Springer Spaniel. Mest var det av Border Collie och Golden Retriver 37% av vardera tror jag det var. Någon som har erfarenhet av denna blandning?

Mvh Jonna

//Jonnix

Annons:
AnneN
7/8/12, 9:57 PM
#1

Har själv en 4-vägs korsning, men inte med någon av de raserna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
7/8/12, 10:01 PM
#2

Man vet aldrig vilka raser som slår ut på valparna, och man kan inte räkna sån procent heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

xina10
7/8/12, 10:01 PM
#3

#1Vilka raser är det som du har då? Har din hund lite egenskaper från alla fyra då eller blir den mer som en av raserna?

//Jonnix

sofiek90
7/8/12, 10:10 PM
#4

det är inte min egna hund, men familjen som hjälper mig med ponnyn har en hund med flera olika raser i sig. Det är en trevlig familjehund som dom lyckats bra med, kommer dock inte ihåg alla raserna men ja kan skicka iväg ett sms å fråga om det är av intresse. Hunden är en salig blandning och lik alla de olika raserna på något sätt.

MVH

Sofie

AnneN
7/8/12, 10:12 PM
#5

#3 Min hund är lapsk vallhund, pitbull, amstaff & dobermann. Hon har lite egenskaper från alla tycker jag men mest från amstaff/pitbull och lapsk vallhund, dobbern tycker jag mig se mer i hennes gångstil.

Väljer man en blandning av vallhund och apportör så anser jag man att man bör vara beredd på att hunden kan få 100% vallningsinstinkt eller 100% apporterings/jaktinstinkt och sedan alla möjliga % däremellan, så man bör vara beredd på att hunden kan behöva få utlopp för de instinkterna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
7/8/12, 11:28 PM
#6

otroligt söta små Valpar, antagligen kommer de väl vara rätt aktiv men det vet man ju aldrig hur raserna slår igenom Glad Inte träffat just dessa blanraser men flera jag vet om är golden retriver- Springer Spaniel blandraser o dessa är rätt så aktiva ser ut som större spring spaniel med gul labbfärg Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: