Annons:
Etikettrip-hundar-vi-minns
Läst 5235 ggr
HonHonDenDära
7/8/12, 9:18 PM

Sorge tider- att förlora sin vän

Vet inte hur jag ska ta mig förbi detta när man förlorar ens bästa vän.

Allt är så j*vla tung, jobbigt, tomt.

Det är hemskt att se hur mina andra djur letar efter min dam som gick bort i fredags av en onödig händelse.

Jag är förbannad på den andre hund ägren.

2008 förlorade jag ajax pga en skada som han fick av andra hundar, avliva han en månad efter hasn 1 årsdag ((bara söka så finner ni det)

Och nu, min älskade Moa 2 år och 6 månader.

Kommer jag någonsin få en gammal hund?, kommer min schäfer valp, få bli gammal, eller kommer han å få gå samma väg som mina andra 2? Jag kommer inte klara av det, i såna fall.

Jag klarar inte ens av detta, har aldrig mått såhära, har aldrig känt mig ''spy''färdig, men ändå inte av tanken på att hon inte finns här, har aldrig lipat såhär mycket.

Att se henne ligga där i bädden och vetrinären/sköterskan ger henne lugnande efter lungande, efter 3dje gången, somnar hon lite innan hon får den blåa vätskan… 3 timmar totalt, hon ville inte dö, hon gnydde och rangla om kring, så fort ja reste mig, så undra hon vart ja skulle… allt detta innan sista dosen…

Fruktansvärt! Jag vet inte vad jag ska ta mig till…

Finner inte ens vad jag vill få ut, och jag vet inte hur jag ska kunna fortsätta.

Men ja måste vara stark för min valp, men ja kalrar inte av å se katterna när dem letar efter henne, eller när Petruz undrar vart hans kompis är.

Jag saknar min vän- min säng varmare - min tokiga hund…

Men jag vet att hon har det bra, men jag ångrar mig, så in i helvete…

Vila i frid Moa..

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Annons:
HonHonDenDära
7/8/12, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Moa

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Maja2
7/8/12, 9:24 PM
#2

Men huvva … vad hände?

dundeer
7/8/12, 9:26 PM
#3

Hojja va hemskt! Lider med dig! :/

Men undrar samma som #2 va hände?

HonHonDenDära
7/8/12, 9:29 PM
#4

Grannens amstaff (skall ha stamtavla) attackerade min hund häromdagen, min va kopplad denna va lös…

Han killen ska inte ens ha hund, inte hans tjej heller…

Denna hunden/tik har ingen grundlydnad, hon springer lite hur som helst, får bete sig hur som hellst osv..

Hon har redan visat vid flera gånger tedenser till att vilja slåss, hon utmanar och leker väldigt hårt med andra hundar. Hon hade redan slagits med hans kompis hund, strax innan ja å en bekant kom…

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

joheck
7/8/12, 9:30 PM
#5

Nej vad hemsktGråter. Beklagar. Vila i frid Moa!

dundeer
7/8/12, 9:31 PM
#6

Åh fy så hemskt… :/

Annons:
[madelaine]
7/8/12, 9:38 PM
#7

Usch så hemskt,. beklagar sorgen :(

idaah
7/8/12, 9:45 PM
#8

Usch vad hemskt, vila i frid Moa :(

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

xina10
7/8/12, 9:55 PM
#9

Lider med dig , har det jobbigt efter att min förra hund dog för snart ett år sedan.

För jävligt att de får ha hund överhuvudtaget, har du inte gjort en anmälan även om det inte gör så att du får din älskade hund tillbaka men kanske att den andra hunden inte kan göra om det.

Vila i frid Moa.

//Jonnix

AnneN
7/8/12, 9:55 PM
#10

Beklagar verkligen sorgen! Gråter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
7/8/12, 11:28 PM
#11

Beklagar sogen Gråter

HonHonDenDära
7/9/12, 1:02 PM
#12

en polis anmälan är gjord samt att bilder på hennes skador är inskickade.

Denna kille elr tjej bör inte ha hund över huvudtaget, och sorlgligt nog, är ja grannar med dem

Ingenting har dem sagt till mig efter detta som har hänt, ingentint! å de är de som gör mig förbannad.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

joheck
7/9/12, 1:03 PM
#13

#12 Det förstår jag verkligen! Har dom betalat för veterinär kostnaden?

Annons:
HonHonDenDära
7/9/12, 1:04 PM
#14

13 Nej

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

joheck
7/9/12, 1:14 PM
#15

#14 Usch. Det är verkligen ingen rolig situationRynkar på näsan. Vet dom att din hund inte klara sig? Hemskt med så okänsliga och oansvariga människor!

HonHonDenDära
7/9/12, 1:22 PM
#16

14 oh ja de vet dem allt.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

[Forest]
7/9/12, 2:48 PM
#17

12 jag hoppas att dom blir av med hunden illa kvickt eftersom de inte verkar ha någon koll alls på hunden, trist att folk skaffar hundras/er som kräver lite mer än lata sig om dagarna. Bra att du gjort en polisanmälan och detta ska amstuffägaren stå för. Hur som helst så får du en massa stryrkekramar så du orkar med detta.

HonHonDenDära
7/9/12, 5:42 PM
#18

17 Tack! de ända ja kan hoppas på är rättegång, för då kmr ja få förhoppningsvis skadestånd för det, men vill att dem ska betala avlivnings kostnanden å de… Men men.

Jag har, blivit rädd för den hunden, för första gången i mitt liv, är ja rädd för en jävla byrracka… helt otroligt.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

[Forest]
7/9/12, 5:48 PM
#19

18 förstår att du är rädd hade själv vart rädd o inte velat möta den hunden + ägare igen :-/

HonHonDenDära
7/9/12, 5:54 PM
#20

Lite svårt när man bor i samma hus dock…

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: