Annons:
Etikettallmänt
Läst 2571 ggr
Banankaka320
6/21/12, 6:46 PM

Vilka raser?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min rottis är "renrasig" rottis utan stamtavla, men som alla säger så kallas dem utan stamtavla för blandraser. Många säger att de ser att de är en annan hund i Stina, men de kommer inte på vilken. Kan ni hjälpa mig?
Hon är högre än rottis, smalare, mer muskler, annorlunda "leende", annorlunda gångstil osv. Lägger upp lite bilder..


Annons:
Banankaka320
6/21/12, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Banankaka320
6/21/12, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har mer hår än vanliga rottisar med


Banankaka320
6/21/12, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Buse :D


Banankaka320
6/21/12, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En varm sommardag förra året, bordet hade några metalplattor som var kalla som hon somnade på :)


Fridaaaa
6/21/12, 6:56 PM
#5

Tycker hon ser ut som en nätt rottistik ja :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Banankaka320
6/21/12, 6:59 PM
#6

Ja jag tycker hon också bara ser ut som en rottis, men "finare". Träffade en idag som var som en fet labrador med bruna fläckar xD Det är ingen äkta rottis i mina ögon, de är inte konstigt att dem får problem med sina höfter. Stinus har inga problem med sina utan ligger gärna som en groda på golvet med  alla ben särade åt ett varsitt håll xD


Annons:
Maja2
6/21/12, 9:52 PM
#7

Hmm … att de kallas blandraser, har inget med att det skulle vara olika raser i henne ….  Om båda föräldrarna är renrasiga med stamtavla, så kan man däremot fråga sig varför inte Din hund är reggad och därmed renrasig på papper?

Maja2
6/21/12, 9:54 PM
#8

Hur hög är hon? Mer muskler? Hon ser inte ut att ha mer päls …

Banankaka320
6/21/12, 10:11 PM
#9

Har inte mätt, ja eller musklerna sitter annorlunda typ. Hon har mer päls på svansen och riktigt tjock päls just på ryggraden typ. Det var en skituppfödare har jag märkt nu efterhand, träffade mamman och hon såg ut som en fet labrador med prickar och såg en bild på pappan och han var väldigt fin som Stina


[Forest]
6/21/12, 11:23 PM
#10

9 Hon ser väl ut som en rottis men om inte hennes mamma såg renrasig ut kan man fundera. Jag har förvisso sett en renrasig med stamtavla prickig rottis otroligt konstigt men det var väl pigmentfläckar. men iaf såg inte mamman så rottisaktig ut hade jag någ funderat på om det inte är labbe i din hund. Ett tips för spåna vidare är väl testa detta DNA test som man kan göra :) men i mina ögon via bild ser hon enrasig ut haha det kan man ju kalla renrasig utan stamtavla enrasig rottis Flört Jag har en liten rottistik på mina kurs som jag går nu hon är färdigväxt o ser ut son din grövre men mindre söt glad sliten skit är det med.

Banankaka320
6/22/12, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ingen labbe här! xD Hon har låånga ben och har inte alls lätt att bli tjock :) Lägger in en dagsfärsk bild


vallhund
6/22/12, 1:45 AM
#12

# 6 Huruvida hunden ligger som en groda eller inte har inget med HD status att göra, det enda som kan säga något om det är en HD röntgen

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Banankaka320
6/22/12, 7:59 PM
#13

#12 ja men hon har ju knappast ont i dem när hon kan ligga så :)


Annons:
vallhund
6/23/12, 12:36 AM
#14

En myt säger att de som ligger som en groda har HD fel, en annan myt säger att de inte har det.

Men fin är hon, din vovva!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Banankaka320
6/23/12, 2:38 PM
#15

Men de är ju mest rimligt att de inte har ont när se ligger så :o vet en mindre hund som hade stors problem med höfterna och knäna och hon låg alltid ihopkurad som en boll. Stina tackar :D


[Empisen]
6/23/12, 2:58 PM
#16

Jag tycker också hon ser ut att vara en rottis, och hon behöver inte ha flera raser i sig bara för att hon är oreggad.. Flört

Mischa
6/23/12, 3:54 PM
#17

Det är ju rätt vanligt med oreggade rottisar, speciellt eftersom dom har registreringskrav som inte alltid efterlevs.

≧◔◡◔≦

vallhund
6/24/12, 7:16 AM
#18

# 15

Nej det är inte mest rimligt. Nuvarande hund har HD A o ligger ofta ihoprullad som en boll.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lilllens
6/25/12, 11:13 PM
#19

Tycker att hon ser ut som en lite tunnare rottis.
Min tik är typ 3 gånger så bred.

[apprecier]
6/25/12, 11:33 PM
#20

Jag hade en omplaceringsrottweiler för ett par år sen. Han var rätt lik din Stina, dock var han 6-8 månader gammal när han var hos mig. Han var en oreggad rottis enligt ägaren men, kanske var han egentligen blandis.

Har hört att det finns en del rottisar som är lite mindre än andra. En del är galet grova, andra inte. Kanske det är vad som påverkar, att de mindre ser ut att ha andra raser i sig?

Annons:
[Princessie]
6/26/12, 2:37 PM
#21

leendet ser ut som bulldog eller amstaff..

ellebelle1994
6/26/12, 4:41 PM
#22

jag vill sååå  gärna få det att va en liten procent jaktlabbe i henne kanske sådär lite mindre än 25% XD

Banankaka320
6/26/12, 6:01 PM
#23

Jag hade faktiskt funderingar på amerikansk bulldog, såg på den oroliga vandringen och alla rörelser "chanse" (amerikansk bulldog) gjorde så påminde de mig mycket om Stina :)


Upp till toppen
Annons: