Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2254 ggr
[Vargnatt]
2012-06-21 17:53

Vilken dag för vovven

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puh, äntligen hemma igen efter en lång dag inne i Karlstad. Vi hade tid hos veterinären tjugo i nio i morse. Aramis har visat att han har lite ont i munnen så vi åkte in och skulle kolla vad det var.

När vi kommer dit blir han sövd och veterinären kollar igenom munnen, ser att det är svullet runt en tand längst bak i underkäken. Vi har sådan tur att deras tandteam var där idag och hade fått avbokningar så vi fick chans att få det bättre kollat på en gång.

Uh mitt mattehjärta hade det inte lätt när jag var tvungen att lämna honom hos veterinären, de trodde då att de skulle få dra ut en tand. Jag och sambon fick åka iväg och hämta ut smärtstillande färdigt under tiden, trampade runt i Karlstad och försökte få tiden att gå.

Efter ett tag ringde veterinären, sa att de hittat 3-4 tänder till som var lösa men att de inte kunde hitta anledning till det. Men i alla fall, så sa hon att det var lika bra att ta dem nu också, annars hade vi i alla fall fått komma tillbaka inom en snar framtid och göra det.

Ännu mer tid att fördriva. Sedan ringer veterinären igen och säger att de ska skicka iväg någon tand på analys för att se om det låg någon sjukdom bakom.
Efter långa timmar ringer de till slut och säger att han är redo att åka hem.

Kommer dit, 11 tänder har de fått dra ut! Jag höll på tappa hakan i golvet. Nu väntar vi på att få höra vad analysen visar, det blir antagligen i mitten av nästa vecka.

Men Aramis har varit så duktig under dagen, fick beröm av veterinärerna för att han var så snäll och innan vi åkte gosade han ordentligt med tjejen som kom ut med honom. Nu blir det en lugn kväll, med smärtstillande tabletter och mjuk mat för honom, det ska det vara i en vecka.

Mitt duktiga hjärta.

Annons:
AnneN
2012-06-21 18:06
#1

Hoppsan! Hoppas att det inte är något som sprider sig till kvarvarande tänder och att det läker fint.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

PiganX
2012-06-22 08:05
#2

Lät inte kul att han blev av med så många tänder. Hoppas att det inte sprider sig till de andra tänderna, som #1 också sa.

Hoppas ni får en bra midsommar!

[Vargnatt]
2012-06-22 16:15
#3

Ja vi håller tummarna här hemma att det inte blir värre. Väntan på vad analysen säger är ju nervös, torsdag tror jag de skulle försöka ringa på.

[Forest]
2012-06-23 17:07
#4

Stackars liten tur att ni åkte o fick ut alla tänder 11 st var många jag säger som 1 o håller tummarna för att det inte är något som sprider sig på resten av tänderna.  Fin bild du bjuder oss på :)

[Vargnatt]
2012-06-23 19:00
#5

#4 Tack för hållna tummar :)

[Forest]
2012-06-24 12:01
#6

5 ingen orsak.Flört En fråga hur är det med din mammas hund?

Annons:
[Vargnatt]
2012-06-24 14:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Lilla Nitro? Glad Jo han har det bra där uppe i Kiruna! Jag saknar honom väldigt mycket, det blev liksom ännu mer full fart om dagarna med en galen terriervalp att hjälpa till med Skrattande.

Men han har charmat alla, i helgen har han varit med min syster och hennes familj till deras stuga. Och han har hållit sig borta från veterinären nu! Skrattande

[Forest]
2012-07-28 11:24
#8

7 Skönt o höra Glad  Hur går det med Aramis?

Upp till toppen
Annons: