Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 4142 ggr
michellekrantze
2012-06-13 16:22

(eftelys) - f 1juli 09 Tranås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Syskon sökes av denna blandning: Leonberger, Newfoundland, Shäfer, Border Collie, födda 1 juli 2009, från tranås. Där var 11 eller 12 Valpar, 1 "brun", 2 "rottis" tecknade och resterande svarta, dem flesta Valpar hade vitt på bröst, tass eller liknande.

Här är Taison, en valp från kullen :)

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

Annons:
vallhund
2012-06-13 17:02
#1

BC o shäfer kan jag se, dessutom misstänker jag rottis i blandningen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

michellekrantze
2012-06-13 17:10
#2

#1 Finns ganska många drag av Leonberger hos denna pojke, även mentalt. Det ser man i profil, på huvudet men även sättet han rör sig på. Det enda jag inte kan se är Newfoundland men å andra sidan har jag inte träffat så många av den rasen och det är svårt att se hur dem egentligen ser ut bakom allt fluff :)

Rottweiler ska inte finnas, mamman är BC x Leonberger x Newfoundland & Pappan Schäfer x BC.

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

[Forest]
2012-06-13 20:06
#3

Kan tipsa om göra även efterlysning på blocket :) troligtvis är nästan alla Valpar sålda o boende i östergötland :) Hoppas du hittar syskon glöm inte att det även finns hif-hundar.ifokus för att alla hittar inte hit in :)

michellekrantze
2012-06-13 20:54
#4

Ja, "uppfödaren", eller hanens ägare är min syster. Det vart en tjuvparning, 4 eller 5 hundar har stannat i familjens kretsar (inkl mig) men vore kul om man kunde se resterande :)

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

[Forest]
2012-06-13 21:58
#5

otroligt vacker hund är det :) Håller tummarna för att ni hittar resten av syskonen. har du provat kolla genom jbv hemsida du tar bort hans tångnr (tror det heter så) börja med 2 sista sen kan du öka därefter kan man om man har tur titta på födelsedatum och beskrivningen på hundarna. Jag hitta Chanels 2 systrar iaf via detta :)

michellekrantze
2012-06-14 06:11
#6

#5 Smart! Visste inte att man kunde göra så, tyvärr tror jag inte detta fungerar, fick Taison vid 5 veckor (mamman slutade dia vid 2) men resterande Valpar flyttade vid 8 tror jag ''/ Chippade honom alltså själv och inte i samband med syskonen…

Tack, han är lika vacker på insidan :) <3

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

Annons:
vallhund
2012-06-14 06:27
#7

# 6

Taisons uppfödare begick ett lagbrott, man får inte separera Valpar från tiken innan de är 8 veckor, det är inte bara di dom behöver. Så du har haft tur som fått en trevlig hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

michellekrantze
2012-06-14 06:53
#8

#7 Ja, jag vet. Inte bara tur, jag har mycket mig själv att tacka för all social -och miljöträning, av dem sykon jag träffat så har Taison varit den bättre, till flera sätt :) Men, på sätt och vis är det synd att han inte fick spendera sista veckorna med sina syskon, även om mamman inte ville vara i närheten efter dem två första veckorna.

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

vallhund
2012-06-14 07:05
#9

# 8

Bra jobbat!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Forest]
2012-06-14 11:39
#10

6 synd det är lite det som är hjälpen att man chipar alla samtidigt (allså hela kullen samtidigt). Hoppas du får lite napp o finner resterande syskonen :)

Loudsilence
2013-04-05 17:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vad jobbigt.. jag är också på jakt efter min tiks syskon.. hon blev ihjälkörd i vintras och jag håller på att bli knäpp.. den absolut finaste hund jag ägt.. 

Hon är precis som din, född 2009-07-01.. men är blandningen Schäfer, Berner sennen, st bernard och collie enligt uppfödaren. Helt hopplöst att försöka hitta igen någon. :/

Upp till toppen
Annons: