Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Efterlyses - Släktingar till din hund

(eftelys) - f 1juli 09 Tranås

2012-06-13 16:22 #0 av: michellekrantze

Syskon sökes av denna blandning: Leonberger, Newfoundland, Shäfer, Border Collie, födda 1 juli 2009, från tranås. Där var 11 eller 12 valpar, 1 "brun", 2 "rottis" tecknade och resterande svarta, dem flesta valpar hade vitt på bröst, tass eller liknande.

Här är Taison, en valp från kullen :)

Anmäl
2012-06-13 17:02 #1 av: vallhund

BC o shäfer kan jag se, dessutom misstänker jag rottis i blandningen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2012-06-13 17:10 #2 av: michellekrantze

#1 Finns ganska många drag av Leonberger hos denna pojke, även mentalt. Det ser man i profil, på huvudet men även sättet han rör sig på. Det enda jag inte kan se är Newfoundland men å andra sidan har jag inte träffat så många av den rasen och det är svårt att se hur dem egentligen ser ut bakom allt fluff :)

Rottweiler ska inte finnas, mamman är BC x Leonberger x Newfoundland & Pappan Schäfer x BC.

Anmäl
2012-06-13 20:06 #3 av: Forest

Kan tipsa om göra även efterlysning på blocket :) troligtvis är nästan alla valpar sålda o boende i östergötland :) Hoppas du hittar syskon glöm inte att det även finns hif-hundar.ifokus för att alla hittar inte hit in :)

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2012-06-13 20:54 #4 av: michellekrantze

Ja, "uppfödaren", eller hanens ägare är min syster. Det vart en tjuvparning, 4 eller 5 hundar har stannat i familjens kretsar (inkl mig) men vore kul om man kunde se resterande :)

Anmäl
2012-06-13 21:58 #5 av: Forest

otroligt vacker hund är det :) Håller tummarna för att ni hittar resten av syskonen. har du provat kolla genom jbv hemsida du tar bort hans tångnr (tror det heter så) börja med 2 sista sen kan du öka därefter kan man om man har tur titta på födelsedatum och beskrivningen på hundarna. Jag hitta Chanels 2 systrar iaf via detta :)

Anmäl
2012-06-14 06:11 #6 av: michellekrantze

#5 Smart! Visste inte att man kunde göra så, tyvärr tror jag inte detta fungerar, fick Taison vid 5 veckor (mamman slutade dia vid 2) men resterande valpar flyttade vid 8 tror jag ''/ Chippade honom alltså själv och inte i samband med syskonen...

Tack, han är lika vacker på insidan :) <3

Anmäl
2012-06-14 06:27 #7 av: vallhund

# 6

Taisons uppfödare begick ett lagbrott, man får inte separera valpar från tiken innan de är 8 veckor, det är inte bara di dom behöver. Så du har haft tur som fått en trevlig hund.

Anmäl
2012-06-14 06:53 #8 av: michellekrantze

#7 Ja, jag vet. Inte bara tur, jag har mycket mig själv att tacka för all social -och miljöträning, av dem sykon jag träffat så har Taison varit den bättre, till flera sätt :) Men, på sätt och vis är det synd att han inte fick spendera sista veckorna med sina syskon, även om mamman inte ville vara i närheten efter dem två första veckorna.

Anmäl
2012-06-14 07:05 #9 av: vallhund

# 8

Bra jobbat!

Anmäl
2012-06-14 11:39 #10 av: Forest

6 synd det är lite det som är hjälpen att man chipar alla samtidigt (allså hela kullen samtidigt). Hoppas du får lite napp o finner resterande syskonen :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.