Annons:
Etikettweight-pull-drag
Läst 1942 ggr
idaah
6/11/12, 9:38 PM

Weight pull med en welsh?

Hej!

Jag tänkte på en sak om det är en bra idé att kanske skippa utställningen med Tuva (för att mamma och pappa säger att hon inte lär bli en bra utsällnings hund) och börja träna Weight pull i stället?

Eller det kanske kräver för mycket för en otränad hund som man inte har tränat att dra saker (eller vad man ska säga)?

Just nu så tränar jag lydnad och Agility med henne, men det kanske kan bli för mycket för henne att påbörja en ny "sport"?

Ska kanske säga att hon är en Welsh springer spaniel, bara en fundering. :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Annons:
AnneN
6/11/12, 10:16 PM
#1

Självklart kan man träna wp också med en welsh, man får ju anpassa vikten på det som dras efter individen, men börjar ju inte med stora tyngder utan först börjar man bara med något väldigt lätt för att vänja hunden vid att dra och sedan ökar man vikten allt eftersom hunden blir mer vältränad.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idaah
6/12/12, 2:24 PM
#2

#1 okej, men är det lagom om man kanske tar en liten vagn för en liten hund att börja med eller något annat som inte alls väger mycket?

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

AnneN
6/12/12, 6:27 PM
#3

#2 jag har inte så mycket erfarenhet eller kunskaper om wp, har bara testat ett par gånger, men fråga inne på http://weightpull.ifokus.se/ så får du säkert bra svar av de som är mer insatta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idaah
6/12/12, 8:48 PM
#4

#3 Ja, det ska jag göra. Tack så mycket Glad

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Upp till toppen
Annons: