Annons:
Etikettallmänt
Läst 1018 ggr
isafisa
6/8/12, 9:04 AM

Nalle snart 1 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud så tiden går fort, om en månad blir min lilla Nallebjörn 1 år gammal! Känns som att han nyss var en liten hårboll på 8 veckor! Kan inte förstå var tiden tog vägen!

Men han har behållt sina små egenheter i alla fall, alltid lika glad åt allt och alla :) Och sover på golvet bakom en gardin varje natt - hundbäddar har han aldrig förstått sig på :)

Nu har vi nyss flyttat ifrån hans husse så han är ganska orolig och så, men det blir bättre för varje dag.

En liten fundering har jag dock. Han har alltid varit extremt matglad, oavsett vad det har varit för mat. Men nu när vi flyttat vill han inte äta sin egen mat, utan går därifrån. Är det bara att det är nytt med hemmet eller? Någon som har tips på hur man ska få honom att äta ordentligt igen?

Annons:
[Forest]
6/8/12, 1:23 PM
#1

Tiden går snabbare än vad man tror :) Detta med maten har någ med att han är orolig o kanske har han en liten depriton oxå pga flytten o att husse inte finns med er. Hoppas att han landar snart då kommer säkert hans matlust tillbaka. Han lär dok inte svälta ihjäl om det finns mat tillslut äter dom iaf lite.

isafisa
6/8/12, 3:12 PM
#2

Okej :) Jag försöker promenera mycket och så, tänkte att det kanske får igång matlusten lite :) Och så får han lite annat att fundera på :)

[Forest]
6/8/12, 10:59 PM
#3

2 är ganska vanligt att vid flytt så sluter dom äta, det är mycket o ta in ny miljö även om man bor kvar i samma stad kanske man bor på andra sidan stan. Ny hundar i området mm. Jag hoppas att han snart börjar äta som vanligt.

Upp till toppen
Annons: