Annons:
Etikettallmänt
Läst 1718 ggr
Hugosen
2012-06-06 16:34

Är så stolt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är så stolt över min Hugo. Idag så var min guddotter på besök. Hon är 1 år och 3 månader. När hon var ett spädbarn så gick han alltid fram och hälsade på henne och sedan lät henne vara. Han avskyr när hon skricker och gömmer sig gärna eller trycker upp sitt huvud mellan mina ben.

Hon brukar vara ganska hårdhänt mot honom men han ligger oftast bara kvar och gör inget ljud annars går han ifrån. Medans min mammas Jack russel har bitit andra barn när de varit hårdhänta mot honom.

Idag så måddde inte min guddotter så bra så hon la och sov i vår säng vilket är Hugos säng med. Hugo hörde att hon vaknade vid ett tillfälle och då hoppar han upp och lägger sig brevid henne och hon la och höll om honom. Dem la säkert där i 1 timme och sov. Han är så försiktig med barn och gamla. Och jag blir så stolt över att min hund, min prins är så duktig och försiktig.

Det känns också bra att veta att det är okej för honom att jag myser med ett barn utan att han blir svartsjuk eller ska komma och störa. Så jag tror det kommer bli bra när jag och min sambo får barn. För hade det varit så att han varit svartsjuk och inte kunnat hantera att jag myser med ett barn så hade jag utan problem kunnat avstå från att skaffa barn, för han skaffade jag först och är som mitt barn. Men som tur är det inte så Tyst

Här får ni en bild på Hugo och min gudddotter när de soverGlad Mina gullisar<3

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Annons:
[Forest]
2012-06-06 21:59
#1

Åh vad sött Kyss Vad fin din Hugo är du kan inte visa bild på honom bara så man får se lite mer hur han ser ut Flört

mandyosv
2012-06-07 03:05
#2

AAW!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

PiganX
2012-06-07 07:43
#3

Jättefin ju! Vad är han för ras? :)

mandyosv
2012-06-07 07:45
#4

#3 Detta e ju blandrashundar :P haha =D

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

PiganX
2012-06-07 07:47
#5

#4 Ja men nog tror jag att hon vet vilka raser han har i sig :D

Hugosen
2012-06-07 10:20
#6

Han är en Flatte/vorste blandning. Men jag tror han har mer i sig för Hugos pappa har min sambos bror och han ska vara flatte men ser inte ut som en renrasig flatte. Eftersom både Hugo hans pappa har vitt på bröstet så ser det lite ut som de har Bordercollie. Men frågar folk så säger jag flatte/vorste blandning.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Annons:
Hugosen
2012-06-07 10:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu får ni se fyra bilder på honom hur han har utvecklats i sitt utseende.

Här är Hugo 8 veckorGlad

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Hugosen
2012-06-07 10:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här har Hugo grävt upp alla mina blommor i rabatterna. Ser nöjd ut.

Hugo 4-5 månader gammal.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Hugosen
2012-06-07 10:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hugo som unghund. 1 år gammal.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Hugosen
2012-06-07 10:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tungan uteHugo nu, 2 år gammal och jag har aldrig varit så här lycklig med denna vovve. Han och min sambo är mitt liv. <3

Sen har har vvar 1 år så har pälsen och ansiktet förändrats mest. Pälsen är mycket längre vid öronen, svansen och även ryggen så han får en tuppakam där men det klippar jag ner, liksa så med svansen för på hösten ser den ut som en julgran. Får med allt smuts hem

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

[Forest]
2012-06-07 10:40
#11

Han är jätte fin vilka vackra ögon han har Skrattande

Hugosen
2012-06-07 10:53
#12

#11, Tack så mycket. Det tycker jag med Tungan ute hehe så klart.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

mandyosv
2012-06-07 11:09
#13

åååh vad söt!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Annons:
AnneN
2012-06-07 11:21
#14

#6 Flattarna precis som labbarna kan ha en vit fläck, det hänger kvar i en del linjer sedan långt tillbaka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hugosen
2012-06-07 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Okej det visste jag inte. Men jag vet att hans pappa är inte bara flatte. Här är en bild på hugo och hans pappa. Det kanske finns någon som kan ge förslag på vad han är.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

AnneN
2012-06-07 11:41
#16

#15 Oj, nej så mycket vitt ska en flatte absolut inte ha.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SyntHare
2012-06-07 13:13
#17

Han är väl för söt alltså Kyss Gillar #8, han ser så oskyldig ut så… haha! Härligt att han är så duktig med barn! Min Hugo tycker mest att de är läskiga.

Hugosen
2012-06-07 14:07
#18

#17 Tack han är mega gullig. Har du också en Hugo? Tycker det är ett väldigt populärt namn bland hundar. Alla heter det. Min Hugo var rädd för barn innan men nu har det släppt som tur. Tycker det är så härligt att han är duktig med barn. De kan dra honom i läpparna och klättra över honom utan att han bryr sig. Glad men självklart säger jag till barnen om de "slår" honom fast han inte bryr sig.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

SyntHare
2012-06-07 20:02
#19

#18 Ja eller hur? Känns som det namnet bara har exploderat inom hundvärlden på sistone… lite tråkigt faktiskt för jag trodde att jag hade valt ett relativt ovanligt namn… tills jag gick in här på iFokus där var och varannan hund heter Hugo Tungan ute Men det är ju ett sött namn i alla fall!

Härligt att det har släppt, jag hoppas det gör det för min Hugo med. Tyvärr har jag inga barn i släkten som jag kan träna med..

Hugosen
2012-06-08 08:39
#20

#19, det var lika så för mig. Men Hugo är ett jätte fint namn och passar bra till en stor och busig vovve.

Kollade din blogg precis. Vilken fin blogg du har och vilka bilder. Jag älskar att fotografera men jag är urusel på inställningar och sånt mög. Så det tar tid för mig innan jag får en fin bild. Kanske har lite tips på bloggen? :)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: