Annons:
Etikettallmänt
Läst 981 ggr
Hugosen
2012-06-02 12:26

Hundrastplats (Bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor ca 10 - 15 min från Malmö. Och förbi centrum mot havet så finns det en jätte stor hundrastplats som har en bit av stranden till hundarna med. Det är en stor öppen gräsmatta och sen kommer stranden. Detta stället är inte in hägnat. Jätte fint är det där.

Måste bara berätta lite kort om min hunds beteende där.

I vanligafall när vi är ute och gå i den lilla byn vi bor i så drar min Hugo jätte mycket och tittar snabbt överallt precis som han tror att han hinner inte med att se allt. Sen när han ser en hund så börjar han skälla jätte mycket. Inte agressivt men mer precis som han är olycklig låter det som. Så är det varje dag men vissa dagar kan han hålla sig för att låta bli att skälla på en hund eller två.

Men på rastpålatsen, den är så stor och och tänk hur många som bor i Malmö som har hund. Oh jag var så nervös första gången vi åkte ditt och skulle släppa honom. Jag sa till min sambo att ha honom kopplad för jag vill inte skämmas över att jag har en pratglöad hund som ska hälsa på över 50 st hundar som är där. Men vi släppte honom, han sprang 5 till 10 meter ifrån oss och började skälla två gånger sen ylade till lite sen var han knäppt tyst. Sprang inte fram till någon hund. Höll sig vid oss hela tiden och när det kom fram en hund och skulle lukta lite i rumpan på honom så blev han inte rädd men typ "blyg". Sen om någon hund försökte leka med honom så kunde han leka med dem utan problem men var vi för långt borta från honom så lämnade han hunden och sprang till oss. Kände inte igen min hund.

Vad kan detta bero på att han kan gå så fint och inte skäll när vi är på ett sånt ställe där det kryllar av hundar?

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Annons:
Hugosen
2012-06-02 12:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Spanar i vattnet:)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Hugosen
2012-06-02 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hopp i :)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

[schäfernronja]
2012-06-02 13:19
#3

Precis så är min hund också, vi kan gå i en folkmassa där det är äckligt mycket folk med hundar och hon är helt tyst och gillar läget. På promenader har vi faktiskt fått bukt på utfallen (hon är en osäker hund) och hon är tyst och lugn 99% av fallen.

Jag vet inte vad det kan bero på… Däremot KAN det ha med dig att göra. Jag är lugn bland massor av hundar om jag kopplar bort hundarna och bara går, då sköter hon sig alltså. Vid hundmöten går jag och oroar mig för vad som ska hända osv. Hoppas på ett bra svar av någon annan! Skrattande

Upp till toppen
Annons: