Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 2824 ggr
AnneN
2012-06-02 10:10

’Hon tände eld på min Rocky’

Usch jag gråter då jag läser denna artikel! Den visar verkligen hur viktigt det är att alltid kolla upp köparen om man ska sälja ett djur! Gråter Hoppas verkligen detta leder till att denna djurplågare får djurförbud även här i Sverige (hon har redan i Norge).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14919059.ab

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Fridaaaa
2012-06-02 10:38
#1

Nej usch! Sitter här med tårar i ögonen nu. Hur man kan göra så mot en hund? :(
Bra att han fick bort den ena hunden därifrån. Usch för sådan människa, hon borde spärras in på psyk!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2012-06-02 10:58
#2

Men gösses stackars hundar Gråter Gråter Det var allså den stora kända norskan dessutom. Jag hoppas verkligen att hon får djurförbud helt, gammla ränder går inte ur såna här personer.

idaah
2012-06-02 10:59
#3

Usch, har också tårar i ögonen. Typiskt att det ska finnas sånna här människor, stackars hundar Gråter.

Åhh, tycker synd om både ägarna och hundarna :( Håller med #1 att hon borde spärras in på psyk! För att man gör bara inte så här!

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Arrowhead
2012-06-02 14:09
#4

Hade jag träffat henne efter hon hade gjort så mot nån av mina hade hon iaf inte levt länge till, jag hade hoppat på hennes huvud!

joheck
2012-06-02 14:13
Susanna_w
2012-06-02 17:15
#6

Mmm enligt rykten så ska det var Aud Stoukman.. Vet ärligt talat inte vad jag skulle ha gjort med den kvinnan som gjorde så emot ett djur!  Hon hade iaf med all säkerhet lidit!

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
Fridaaaa
2012-06-02 17:21
#7

#6 Det är hon som har gjort det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BellaDonna2
2012-06-02 17:49
#8

Jag fattar inte djurplågeri. Jag kan sätta mig in i tanken om varför en mördare mördar.. Men f*n inte varför man plågar djur eller barn. Skulle kunna ta mitt straff om jag fick chansen att ta dö på henne.

Tänder ett ljus ikväll för alla stackare som hamnat i hennes händer.

Fridaaaa
2012-06-02 17:52
#9

#8 Det är väl ändå inte mer rätt att mörda en person än att plåga ett djur?
Lika illa vilket som? Finns ingen anledning överhuvud taget att göra vilket som

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BellaDonna2
2012-06-02 18:00
#10

#9 Inte alls så jag menade!

Fridaaaa
2012-06-02 18:01
#11

#10 Lät som det? Du skrev ju att du kan sätta dig in tanken varför en mördare mördar? Vad menade du med det då?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BellaDonna2
2012-06-02 18:10
#12

#11 Jo jag menar det att t.ex så finns det ju föräldrar där barnet har blivit sexuellt utnyttjat av någon man, och pappan tar livet utav den här mannen innan rättegång för att han är så förkrossad över vad som har skett.. Liknande såna fall kan jag förstå varför man väljer att ta livet utav någon. Absolut inte alla som mördar

Fridaaaa
2012-06-02 18:11
#13

#12 Men då sjunker man lägre än vad den personen som t.ex sexuelt utnyttjade gjorde? Jag hittar ingen anledning alls till att mörda någon.
Finns alltid andra sätt, annars är man ju mycket sämre själv. Men det är mitt tyckte:

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
BellaDonna2
2012-06-02 18:17
#14

#13 Jag kan sätta mig in i hur det skulle kännas och hur man nog blir helt spårad och förstörd så man inte kan tänka klart i det läget. Jag tycker inte att man sjunker lägre än en pedofil. Absolut inte!

zabelle
2012-06-02 22:00
#15

Hon bör ju dömas till ett rejält straff efter det här????

Det är så vidrigt det hon gjort att jag inte ens hittar ord.
Ingen fullt frisk människa gör illa ett försvarslöst djur med vett och vilja.
Önskar nästan att jag inte klickat på länken….. stackars stackars djur. Gråter

Zabelle   

[Norpan88]
2012-06-04 08:19
#16

Förjäkligt! Hon borde spärras in för gott. Hon är ju återfallsförbrytare, hon kan ju inte få fortsätta begå djurplågeri om och om igen. Hon behöver spärras in och ha vakt med sig 24/7!

Hemskt!

vallhund
2012-06-04 10:11
#17

# 16

Citerar mig själv från djurskydd i fokus.

Nu är det inte alla länder som har livstidsstraff i form av att låsa in för tid o evighet. Vilka sanna djurvänner skall inte spärras in? Hitler t ex, var en stor djurvän, överskuggar det allt annat han gjorde?

Lite nyanser är aldrig fel. T ex vilket straffvärde skall hennes brott ha i förhållande till överlagt mord, pedofili, zoofili (tidelag), vållande till annans död (ej djur) när man kört på fyllan? Systematisk barnmisshandel, narkotikasmuggling i stor skala?

Det finns ganska många brott som borde ha större straffvärde än det hon gjort, enligt mig iaf, o nån överstatlighet vill jag inte ha.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Norpan88]
2012-06-04 10:47
#18

Jag överdrev, men i sin ilska vill man ju spärra in henne för livstid. Men hon borde få psykologi-hjälp och ha nån form av övervakning hela tiden.

Ja, det finns många brott som har alldeles för lågt straff. Hellre för långt straff än för kort straff tycker jag.

[Shettisar]
2012-06-05 09:24
#19

Här finns lite att läsa om den aktuella damen och bland annat hennes djurhållning.

Gaiezza
2012-06-06 19:43
#20

Jag vill inte döda henne. Jag vill at hon ska lida riktigt mycket. Ligga på ett kallt setngolv med sår och brännskador överallt.. Får rysningar av detta.

Hon hade en gång över 100 Jack russels!!!!!

Bacon, svaret är bacon. 

Annons:
johanH
2012-06-06 22:48
#21

För sånna som hon är döden för lindrig..

mandyosv
2012-06-07 02:58
#22

Förvånar mig att hon inte råkat ut för brutal misshandel, det vidervärdiga äckliga avskummet. Utvisa aset!! Hon har inte i vårat land att göra! UT MED ALLA SOM BRYTER MOT VÅRA SVENSKA LAGAR OCH NORMER. I FÄNGELSE MED ALLA SVENSKA LAGFÖRBRYTARE! & HÅRDARE STRAFF MOT DE SOM BRYTER MOT DJURSKYDDSLAGEN!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

AnneN
2012-06-07 03:02
#23

Även om detta är ett väldigt känsligt ämne så ber jag er tänka på att hålla ett vårdat språk och följa sajtens Skrivregler!

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mandyosv
2012-06-07 03:04
#24

#23 tog bort min svordom innan du ens han skriva något.. Men såg nu att det kanske blev aningen värre istället. Jaja inga svordomar iaf.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

PiganX
2012-06-07 06:54
#25

finns ju en namninsamling här. (<- länk)

[Norpan88]
2012-06-07 10:34
#26

Har skrivit på namninsamlingen. Om jag bodde nära henne, så skulle jag spana runt huset varje dag och se vad hon håller på med!

Upp till toppen
Annons: