Annons:
Etikettbeteende
Läst 1447 ggr
R&Smatte
2012-05-26 21:28

mattegris?

Ronja går fint närjag går med båda hundarna, men går jag och husse tillsammans med varsin hund så gnäller ronja som en tok. Hon verkar stressad. Är hon mattegris eller vad kan det bero på? P.s det är husse som håller kopplet när hon gör så. Och hon går fint med husse själv.

Annons:
[Forest]
2012-05-26 21:48
#1

Donna gör likadant, Enja med var likadan men jag tog ett steg tillbaka o sen fick han ta ett par steg fram o göra mer med dom då släppte det o de fick lära sig att husse är minst lika rolig som matte. Det är klart att de blir mer fästa i den som gör mer med dom,  ger mat,tränar går långpromenad o kortisar, husse står för kortisar o lek. Efter låtit husse ta mer plats så gör han mer o därmed lär dom sig att det är minnst lika bra med husse. Felet är ofta tror jag att man åh men åh så ger men dom pipiga hundarna uppmuntran genom se/röra/ta över kopplet igen. :) Är jag hemma o är sjuk då är det ingen som får hundarna på frivillig långpromenad, men annars följer dom med fast jag är hemma :)

R&Smatte
2012-05-27 16:27
#2

#1 Tack för rådet! Ja jag tror starkt på att husse ska vara mer delaktig i träning samt utfodring.

isafisa
2012-05-27 19:29
#3

Jag har märkt på Nalle att han försöker "hetsa" igång mig när vi går med husse och husse håller kopplet. Kan nog absolut hänga ihop med vem som är mest delaktig och gör de roliga sakerna så att säga. Jag leker och tränar ju alltid mer med honom, medan husse tar de korta rastrundorna i större utsträckning.

Upp till toppen
Annons: