Annons:
Etiketthundmat
Läst 10711 ggr
[RoxannaH]
5/24/12, 12:09 PM

Skillnad på hund och kattmat?

Jag är lite nyfiken, vad är det egentligen för skillnad på hund och kattmat?

Är det farligt att ge en hund kattmat och tvärtom?

Inget jag gör nu mest nyfiken bara :)

Sen fick jag ett tips om ett hundfoder som heter Carrier, är det bra foder?

Carrier Junior Innehållsförteckning

Kycklingkött, fläskkött, majs, ris, korn, animaliskt och vegetabiliskt fett (sojaolja), linfrömjöl, betfiber, torkade äggprodukter, potatisprotein, bryggerijäst, fructo-oligosakkarider (FOS), rosmarin & mineralämnen.

Annons:
AnneN
5/24/12, 12:18 PM
#1

Tror inte kattmaten är farlig för hundar (iaf inte för en frisk hund) men däremot så är det inte bra för katter att äta hundmat eftersom hundmaten innehåller för lite taurin som katten behöver mer av.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[RoxannaH]
5/24/12, 12:22 PM
#2

Okej så om de smakar av varandra så är det inte farligt? :)

[Forest]
5/24/12, 12:39 PM
#3

2 nej det är någ inte så farligt här äter katten gärna hundarnas mat det är inte så bra för han pga foderallergi så här är det ombytta råller på vem som snor vems mat :P Jag har själv kattens torrfoder ibland som godis till vovvarna. Flört men jag rek att hundar äter hundmat o tvärtom om vi nu pratar vad de mest äter :)

[RoxannaH]
5/24/12, 2:40 PM
#4

#3 Haha okej, min kattunge äter gärna hundmaten om den står framme, och vovven äter mer än gärna kattmat om katterna kastar omkring maten, använder också kattmat som godis då hon verkar så himla frälst i den ^^

Men självklart har katterna sina matskålar med kattmat och vovven med hundmat :)

Katterna har maten högre upp där vovven inte når :)

Fridaaaa
5/24/12, 3:17 PM
#5

Katter ska ha vissa syror (minns ej vad dem heter nu) som är viktiga för dem, därför är det väldigt viktigt att katter får kattmat och bra kattmat dessutom.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RoxannaH]
5/24/12, 3:58 PM
#6

Mina får Eukanuba :)

Annons:
[Forest]
5/24/12, 8:37 PM
#7

5 det är någ turin som AnneN skrev? det är viktigt för missarna. 

Att de småäter tror jag inte är farligt. Jag har haft svårt med blötmaten som katten får den tar gärna hundarna men lösningen var enkel dottern ger katten mat i hennes rum o dit in har hundarna lärt sig att man inte får vara.

fidojunior
5/25/12, 8:34 AM
#8

Jag skulle inte ge enbart kattmat till en hund, kanske som godis eller om den råkar smaka är det ingen fara men inte annars.

Här finns ett svar också

http://www.veterinaren.nu/fragelada/hund/kattmat-till-hund/501

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Fridaaaa
5/25/12, 9:52 AM
#9

#7 så heter det ja:-) livsviktigt för katter

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: