Annons:
Etikettbeteende
Läst 1629 ggr
gickan87
5/4/12, 6:19 PM

Äter dåligt

Min nova har sedan en vecka tillbaka varit dålig på att äta. Hon äter doggy orginal och får 3 dl morgon och kväll. Hon är 1 år och 4 månader, löpte 10/2-2/3 det var hennes första löp. Kan hon vara skendräktig? Hon verkar dricka mer vatten också. Givetvis ringer jag vet på måndag om hon inte blivit bättre, de hade stängt idag. Hon verkar även mer rastlös, dock äter hon gärna tuggben.

MVH Erika :)

Annons:
AnneN
5/4/12, 10:05 PM
#1

Låter absolut som hon kan vara skendräktig och nu börjar det ju närma sig "valpning".

Håll bara koll på om hon skulle få feber, bli slö, få illaluktande flytningar och verka må dåligt, då är det veterinär direkt som gäller, men annars är det "bara" en vanlig skendräktighet och då kan många tikar bli lite knepiga med både maten och humöret.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Timantis]
5/4/12, 11:49 PM
#2

Dricker hon mycket vatten så skulle jag verkligen ha ögonen öppna. Håll koll så hon inte börjar ha flytningar. Då är det illfart till vetten som gäller. Skulle även ta tempen på henne o kolla så den inte stiger.

Tanken går till livmoderinflammation o det är inte kul.

Är hon pigg o så annars? Kissar mer än normalt?

gickan87
5/5/12, 12:25 AM
#3

Kissar inte mer än normalt, full fart som vanligt. Misstänker att det är fodret som inte duger. Blandar man i något gott så äter hon allt.

MVH Erika :)

[Forest]
5/5/12, 9:36 AM
#4

3 Det är inte det bästa fodret heller Innehåller Svenskt fullkornsvete, kött och köttbiprodukter (färskt svenskt kycklingkött minst 10%), vegetabiliska biprodukter, fett, fisk och fiskprodukter, mineraler, jäst. 10% av säcken är någon typ av kött det låter för mig som man ger bukfyllnad. hade någ kollat på annat foder helt klart som är mer kött i än vete

Upp till toppen
Annons: