Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 2421 ggr
AnneN
4/30/12, 1:03 AM

Valborgsmässoafton

Go´morron eller ja just nu är det väl snarare natt… Men i vilket fall som hellst så är det nytt dygn och därmed även valborgsmässoafton Skrattande

Äntligen en hel dag då jag inte har tider att passa och massa måsten (vi har inga aktiviteter på Hundhuset denna dag), så under dagen ska jag faktiskt mest bara slappa och njuta av lugnet för det kan jag behöva.

På kvällen ska jag och sambon in till stan då hans kompis band ska spela på Lillan, ska bli kul att höra dem, har inte lyckats med det ännu och att bara sambon intygar att de är bra är ingen garanti för att jag ska tycka det (har inte alltid samma musiksmak).

Självklart kommer Velvet och de andra djuren också få det de behöver av aktivering, men med tanke på söndagens aktivitetsnivå så tror jag Velvet nöjer sig med en promenad och några korta enkla övningar eller bus med hundkompis.

Vad ska ni göra på valborgs?

OBS! Ni som har hundar som är rädda för fyrverkerier, kom ihåg att det inte är helt ovanligt att det skjuts fyrverkerier och smällare även under valborgsfirandet, så ta hand om era hundar och se till att de slipper bli skrämda så gott det går.

Önskar er alla ett trevligt valborgsfirande Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
fridaas
4/30/12, 9:04 AM
#1

Godmorgon! Här ska det bli strax bli långpromenad, ska bara dra mig upp från sängen först. Efter promenaden kommer en kompis hit med sin hund och då blir det att öva inkallning då den inte är perfekt när det är andra hundar i närheten. Igår var vi ute på långpromenad, övade på inkallning och trix och jag är så stolt, för hon har aldrig varit kontaktsökande innan, men igår släppte det äntligen efter att ha haft henne i 2.5år (hon är en supernervös omplacerigshund men taskig bakgrund, så har fått kämpa en del med även de enklaste saker)! Förhoppningsvis tar hon kontakt även idag. När det är dags för henne att vila lite sen blir det svärföräldrarnas lilla vildes tur att använda huvudet, han har varit så lugn de dagarna vi har varit här efter att vi haft inkallningsövning och trick övning, igår lärde han sig att snurra runt, han är tusen gånger roligare att träna med än vår egna hund, då hon låser sig totalt om det är något nytt. Iförrgår flög det förbi en humla och då skulle inte hon vara ute mer :/ Svärföräldrarnas hane är helt orädd, så han blir det en massa träning med, vilket ägarna är glada över, sÅ länge jag inte tar jakten ur honom vill säga :p Smälla fyrverkerier kommer de göra här i byn idag, så det blir att stoppa fetvadd i öronen på tikarna och hålla oss instängda ikväll. Valpen som vi ska skaffa nästa år ska skottränas redan från början, ser inte fram emot en skotträdd hund till.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Forest]
4/30/12, 3:15 PM
#2

Go dag :) Här har vi ätit lite gott lite grillat :) Vi ska ta det lugnt i kväll se på film och bara mysa jag o dottern. Vi har nyligen vart ute o gått i värmen är jätte skönt väder o Donna tyckte det var varmt o gick med tungan ute hela tiden. Vi har bara Donna hemma nu Enja är hos Emöke för att boa in sig ordentligt innan hon ska valpa. Jag tror Donna fixar rakerterna bra nu oxå nyåret tog hon som en klackspark. Jag hoppas alla får en trevlig Valbarg o tänk på ta det lugnt :)

Fridaaaa
4/30/12, 7:59 PM
#3

God kväll!

Här firas inte valborg (finns ingen mening med det), så lugn hemmakväll och ätit god korvstroganoff med ris som jag gjort ;) Duger bra det hehe

Varit borta stort sett hela dagen så Lillan har bara varit ute på trädgården mest då min pojkvän ej kan ut och gå idag (finns en bra anledning). Men det fungerade det med, var uppe en bra stund i skogen med henne istället när jag kom hit så hon har fått sitt ändå ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
4/30/12, 8:25 PM
#4

Här händer det…. ingenting. Mamma och min styvpappa har "främmande" och jag sitter och ugglar framför datorn. Blir ingen brasa för oss att titta på i år. Tråkigt. Men men. Har hunnit med lite ändå.

+ Cyklat 2,16 kilometer med Hugo. Ville cykla mer men det blev i lite för raskt tempo för Hugo så det blev inte längre.

+ Cyklat till ICA och handlat efterrätt och cola till oss barn

+ Gått på promenad

+ Spelat fotboll med mina syskon och Hugo

+ Städat i mitt rum

Så det blev en rätt bra dag ändå ^^

[Forest]
4/30/12, 11:18 PM
#5

Kan säga att smällare tog hon som en klackspark :)

Upp till toppen
Annons: