Annons:
Etikettallmänt
Läst 4136 ggr
Wand
2012-04-28 21:14

Äta kortisonsalva...

Hon har gjort det igen, för andra gången. 

Förr fick hon tag på en tub, den låg i min väska som hängde på sängen, jag hade glömt att stänga den. Då tuggade hon i sig den och kissade konstant i över ett dygn.

Som tur var så hände inget mer än så, hon hade väl tur.

Men nu har hon gjort samma sak igen, det var visserligen mitt fel då jag klumpigt nog lämnat tuben på mitt skrivbord, men ack vad det inte känns bra. Jag skulle gå iväg och ta en snabbdusch, halvvägs till badrummet så kom jag på att jag måste ju även flytta på mobilen så hon inte tuggar sönder den. Visste att det var något jag glömt, men tänkte att äsch, det går ju så fort, så då gick jag ändå.

Och ja, när jag kom tillbaka så låg hon där med bara korken och själva början av tuben kvar vid tassarna. Jag har letat i hela rummet men hittar inte resten, så jag misstänker skarpt att hon fått i sig hela tuben, dvs aluminium, med innehåll.  

Ska avvakta och se hur hon blir, och om jag kanske lyckas hitta resterna utav tuben, men om inte så får det bli en resa in till veterinären.

Känner mig bara så jäkla klumpig som glömde tubj*veln på bordet. Obestämd

Och så är det lite jobbigt med tanke på att jag har eksem som behöver smörjas, och detta var reservtuben.

Jaja, man kan väl inte annat än blicka framåt och hoppas på att hon mår friskt och bra nu bara.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Wand
2012-04-28 21:59
#1

Har hittat det mesta av tuben i alla fall. 

Hon verkar väldigt stressad så misstänker att hon har ont i magen eller så.
Har varit ute med henne så hon fått kissa hittills 3 gånger men fler gånger lär det väl bli.

Håller tummarna för att jag slipper åka in nu. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

vallhund
2012-04-29 03:41
#2

Ge hunden sparris på burk, det kapslar in vassa saker.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Wand
2012-04-29 11:02
#3

Ska köpa hem det på en gång så hon får äta i sig. 

Kan även uppdatera med att magen, självfallet, blev svullen och stenhård. Kortison sväller ju det mesta. Hon verkade ha extremt ont och ålade sig runt på magen och tryckte sig emot de svala väggarna. Som tur var så gick det över då jag masserade magen på henne lite, då somnade hon. När hon vaknade så verkade hon må rätt bra. 

Nu är det ju bara som sagt de där vassa små metallbitarna som jag bör ha uppsikt över. Skrikandes

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

AnneN
2012-04-29 23:16
#4

#3 Vid minsta tecken på att hon inte mår helt bra efte detta så rekomenderar jag att åka direkt till veterinär. Har sett vilken skada vassa föremål kan göra och det är inte att "leka" med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wand
2012-04-30 00:58
#5

#4 Absolut, det kan ju skära sönder och skava och göra extremt ont där inne i magen! 

Hon har dock mått bra sedan inatt någongång, sovit och varit lugn. Gav henne sparris idag så hoppas att det hjälper till en aning.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Elsa98
2012-05-11 22:04
#6

Får man fråga ,såhär 12 dagar senare, hur det gick? :)

broccoli, hockey, longboard, astronomi & mat Hjärta

Annons:
Wand
2012-05-11 22:07
#7

#6 Självfallet! Allt gick bra. Hon hade som sagt ont i magen under natten, men det är ju rätt förståeligt. Dagen efter mådde hon lika bra som vanligt och hon har inte uppvisat några som helst symptom på smärta eller något annat avvikande. Hon luktade dock kortisonsalva några dagar efter, gick inte att tvärta bort ordentligt haha…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Elsa98
2012-05-11 22:09
#8

Vad skönt :)

broccoli, hockey, longboard, astronomi & mat Hjärta

Upp till toppen
Annons: