Annons:
Etiketthundmat
Läst 3124 ggr
dermot
4/22/12, 3:47 PM

Hon vill inte äta sin mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ella vill inte äta upp sin mat:(

Har hållt på så från och till i en vecka nu.

Hon äter annat med god aptit - grönsaker, fruktbitar, kattmat (som hon snodde från mig igår när jag skulle ge kissarnaObestämd) och skinka eller annat kött.

Men hennes foder äter hon inte.

Minns svagt att vår rottis höll på så när hon var yngre, men kommer inte ihåg varför. Någon som vet?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
dermot
4/22/12, 3:49 PM
#1

Har vägt henne idag också, hon väger ca 15kg och tidigare (för ca ett halvår sedan jag vägde henne sist) vägde hon runt 17kg. Ska tillägga att hon springer MYCKET och är väldigt aktiv.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[dynamitella]
4/22/12, 3:50 PM
#2

Har du bara ett foder? (torrfoder?)

Vid ett tillfälle blev vår påse med hundmat skämd, så vovvarna vägrade äta.

Tänkte om det kanske hänt dig, att själva ursprungspåsen är dålig?

dermot
4/22/12, 3:52 PM
#3

#2 Jag tror vi har Doggy (vilket alltid funkat på henne) då hon blev dålig när vi ett tag prövade Hills. Jag kan kolla utgångsdatumet om det är det du menar?:)

Tror du hon är "trött" på maten och vill ha någon annan sort?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[dynamitella]
4/22/12, 3:55 PM
#4

#3

Ja, kolla utgångsdatumet :) Lika så kan du prova att köpa en liten påse (om affären har såna små) av samma märke, och ge henne. Äter hon det är det fodret du har som blivit dåligt (stått för fuktigt eller liknande).

Det kan det också vara. Det är ganska normalt. Vi bytte foder ett par gånger om året till våra huskys, då vår äldsta åt väldigt dåligt ända sen hon var valp.

dermot
4/22/12, 3:58 PM
#5

#4 Okej, jag ska kika! :)

Mamma sa att vi skulle pröva en annan sort, men vi kan ju börja med att kolla datumet:)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Forest]
4/22/12, 4:14 PM
#6

Hon har inte löpt eller ska löpa snart? att hundar äter bra o sen tappar aptiten är inte helt onormalt är hon pigg annars?

Kan säga att Doggy är inte den bästa maten men du rådfrågar inte om annan mat så jag kommer inte ta upp det :) Men iaf är hon pigg annars?

Annons:
dermot
4/22/12, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Hon är extremt pigg - vi har aldrig haft en sån här hund;)

Hon löpte för en månad sen, men då åt hon som vanligt.

Nej, jag vet, men det är det fodret som vi och veterinärerna tycker passar henne bäst. Hills som vi prövade blev hon dålig av (+ att det var sjukt dyrt..) och Royal Canine tyckte hon inte om då. Men vi får se vad mamma köper nästa gång :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




AnneN
4/22/12, 6:02 PM
#8

#7 Om hon löpte för ca 1 månad sedan så kan det vara att hon nu är skendräktig. Så jag skulle avvakta några veckor med att byta foder (om ni gör det endast pga matvägran), inte ge annat än fodret (= inga godbitar, matrester, mm) och hålla koll på allmäntillståndet så hon inte blir slö/hängig, feber, illaluktande flytningar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dermot
4/22/12, 8:54 PM
#9

#8 Okej, borde hon inte ha typ "mjölk" i tuttarna och sånt då? :) Rottisen blir/blev alltid vaktig och får "mjölk" och sånt när hon är skendräktig.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Forest]
4/22/12, 8:58 PM
#10

Som Anne säger kan hon vara skendräcktig.

AnneN
4/22/12, 11:06 PM
#11

#9 jo men det är inte alla som faktiskt får mjölk, en del kan få lite större juver, men det kan komma om ytterligare några veckor då det börjar bli dags för "valpning", ca 2 månader efter höglöpet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dermot
4/23/12, 1:30 PM
#12

Okej, tack! Då vet jag:)

Mamma ska köpa en liten påse för att kolla om den andra gått ut, vi har inte påsen kvar, tydligen, eftersom vi häller över det i en tunna. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




dermot
4/23/12, 10:55 PM
#13

Det var nog att maten gått ut! Eller så vart hon trött på den..

Vi har i alla fall provat en annan sort idag, Pedigree tror jag den hette. Det slukade hon direkt!

Nu vet inte jag hur bra denna maten är egentligen, men mamma tyckte vi kunde pröva den + att det fanns bara den och ett annat helt okänt märke i affären, annars får vi ju försöka hitta något på annat håll. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Emaljoh4
4/29/12, 8:25 PM
#14

Jag skulle rekommendera färskfoder! Glad

Min hund har varit dålig på att äta torrfoder, slutat äta osv, men färskfodret avgudar hon nog av allt i hela världen! Skrattande Hon ÄLSKAR nu sin mat.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Forest]
4/29/12, 10:48 PM
#15

färskfoder är klas bra. Jag ger färskfoder och torrfoder teast of the wild mina två kräsna vovvar äter gärna detta torrfoder o ser verkligen att de mår bra av detta och även färskfodret. :) Jag har haft hund som åt billighetsfoder när vi köpte henne (omplaceringshund) magkatarr och ständigt på jakt efter en massa kattbajs ute. Dålig päls o tandsten foderbyte wow sicken skillnad pälsen fick mer lyster vart tjockare o fick en mycket mer energi hela hunden, magkatarr var ett minne blått sån skillnad trode jag inte bara ett foder kan göra men så fel jag hade. Hon fick äta färskfoder nordic :)

dermot
4/30/12, 1:53 PM
#16

Okej, kanske är värt att prova :)

Vilka sorter finns det? Och vad ligger prislappen på?

Sen om man nu ska byta, ska man gå över sakta som med andra djur, eller är det bara att byta tvärt? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Forest]
4/30/12, 3:37 PM
#17

16 nja jag tycker inte man ska byta tvärt på djur vissa kan bli mycket dåliga i magen vid foderbyten så man ska byta sakta o säkert :) Det finns olika foder men tycker faktist att VoH är väldigt bra färskfoder, det är billigt med måste jag säga. http://www.vomoghundemat.se/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=34&Itemid=53

se även återförsäljare det är dåligt med dom i östergötland tyvärr, vi får åka 4 mil för köpa foderet :-C tycker jag är lite dåligt bensinen är ju så dyr nu med. Men det finns flera sorters märken på färskfoder. nordic,klass,bravo finns oxå finns fler men sök på google + namn:)

dermot
4/30/12, 6:43 PM
#18

#17 Tack!

Ska prata med mamma ikväll när de kommer hem:)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Forest]
4/30/12, 7:34 PM
#19

18 man kan oxå ge färskfoder + råkost det vill säga rå kött men oxå kan man ge ett mål torrfoder, Jag ger både och till mina töser + råkokost dagligen ofta är det kyckling som står på menyn.

dermot
4/30/12, 8:22 PM
#20

#19 Det kan ju också vara ett alternativ:)

Men det är inte så att om de får "smak" på t.ex rå kyckling så går de inte och tar våra höns sen väl? :(

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Upp till toppen
Annons: