Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1711 ggr
Michaela-N
2012-04-15 15:26

OT Beslutsångest

Lider ni också av beslutsångest? Jag har otrolig kronisk beslutsångest Tungan ute Varesig det handlar om choklad- eller vaniljglass, hundraser, prioriteringar (spela TV-spel eller göra läxorna först?), vilken av alla tvåtusen tröjor jag har i min garderob som jag ska sätta på mig på morgonen eller som idag, välja hur Hugos nya halsband ska se ut. Skulle beställa ett från hemsidan idag (minxdesign.se) men kommer ingen stans!

Jag har svårt att välja när det bara är två val. Men här finns det exakt 440 olika tyger att välja mellan (jag har räknat dom!) och 12 olika band som skulle passa till. Jag har suttit och tittat på hemsidan i typ en timme nu, och kommer ingen vart alls! Ska låta mamma bestämma tror jag Tungan ute Sånt där är så grymt jobbigt! Varför kan jag inte bara bestämma nåt?

Har ni samma problem som jag ibland? Skrattande

Annons:
Wand
2012-04-15 16:08
#1

Jag lider också av extrem beslutsångest, det är hemskt! Ingen vill t.ex äta ute med mig för jag tar en evighet på mig att bestämma vad jag vill ha, hahaha. Rynkar på näsan

Likaså när jag ska köpa kläder, det är en omöjighet, för jag hittar tusentals saker jag vill och kan köpa, det slutar med att jag skiter i det helt bara för att jag inte kan bestämma mig.

Har t.o.m beslutsångest när jag ska lyssna på musik, för jag vet inte vilket jag ska börja att lyssna på, så det slutar med att jag antingen inte lyssnar alls eller så lyssnar jag de första 15 sekunderna av 30 låtar hahaha. Förvånad

Sedan får jag i stort sett beslutsångest gentemot alls, hur jag ska sminka mig, vad jag ska klä på mig, när jag ska sova, när jag ska till stan' osv. Hahaha.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Fridaaaa
2012-04-15 16:53
#2

Jag har nästan alltid såna problem haha :=D 
Både när det gäller att välja namn till djuren, vad jag ska ha på mig, vad jag ska äta osv :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2012-04-15 19:11
#3

Nej, jag fattar mitt beslut o så är det :) Detta med välja mat är för mig inte svårt då jag inte äter kött,fisk,fågel alls när vi är ute o ofta har de så få rätter som är veketariska så det är lätt för mig o välja.

men jag kan ha lite svårt o välja skor man ska köpa, slutar ofta med att jag bara köper sköna skor Tungan ute Så när man ska ta på sig finkläder så får jag alltid rota bland mina äldre skor jag är super trist på så sätt. Innan jag träffa min man så var jag skofanatiker över 50 par skor fick inte plats med alla skor sen när vi vart ett par o 2 st personer vart 5 personer Flört (jag hade min son innan han dotter innan+ vi fick gemenam dotter). Tro mig det tog tid o välja bort skor oxå Oskyldig

[Empisen]
2012-04-15 22:33
#4

Ja, ibland kan jag få riktig beslutsångest. Och då hjälper det för mig att höra vad andra tycker… Glad

Sophey
2012-04-15 23:22
#5

Jag har beslutsangest i perioder och nar dessa perioder kommer ar det hemskt aven for mig! Flört

Medarbetare på matlust

Frida B
2012-04-16 19:56
#6

jag oxå, är okänd i ngra butiker bland annat hemmakväll och en del pizzerior för att ha beslutsångest… hehe… kan verkligen aldrig bestämma mig heller för hundraser, det är därför det kommer så många rasfrågor från mig… :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[Zipzee]
2012-04-16 23:28
#7

Jag har i vissa fall beslutsångest, men oftast är jag raka motsatsen - otroligt impulsiv. Vissa gånger går det inte som det är tänkt men oftast landar jag med båda fötterna på jorden och allt löser sig finfint :)

Upp till toppen
Annons: