Annons:
Etiketthundmat
Läst 3115 ggr
[RoxannaH]
2012-04-10 19:59

Utfodring av valp - hjälp?

Min lilla valp på 11 veckor verkar hungrig hela tiden. Jag börjar bli osäker på om hon får för lite mat?

Hon väger cirka 2 kilo. Hon äter Doggy Junior just nu. Brukar ge henne cirka en näve 3-4 gånger / dag.

Det står ingen mått tabell på förpackningen till den här maten så jag vet inte ? Vad säger ni?

Annons:
Fridaaaa
2012-04-10 20:01
#1

Doggy Junior har inget bra innehåll, kan vara därför. Innehåller mest spannmål.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2012-04-10 22:25
#2

Jag kan rek att du tar en närmare titt på doggys andra foder de ska finnas svarta som heter tor det är professinal de sak ha i valp oxå inte heller nån jätte bra foder men iaf bättre än denna. Se vad ditt foder innehåller o tänk efter det är ändå ett köttätande djur som hunden tillhör allså bör den få foder där köttinnehåller är bäst/mest av. Det är vad jag tycker :)  Men är hon bra i magen så hade jag någ spanat iaf på dyggy professinal-fodret det ska vara kött och högre fetthalt till valp, då de behöver allt extra sånt :)

letar du sen annat foder så är det massor o välja på jag ger teast of wild till mina innan orijen men de ville inte äta det längre så bytte jag. Sen ger jag färskfoder o tack vara det så är våran Donna kanon bra i magen nu oxå :) Men som sagt det är en hel jungel med foder, tycker det är viktigt att man ger ett bra foder till sin växande lilla valp :)

lodjuret
2012-04-11 14:26
#3

GladJag tänkte tipsa om bravo färskfoder, det finns även andra färskfoder också. Men just bravo ser ut som hamburgare, dem finns i olika smaker och med olika mycket fett i.

Jag har kört det med min vovve nästan ända sen hon var liten, hon alltid mått bra av det.

Det är mer med kött i färskfoder än i dom flesta torrfoder. Vilket är mer naturligt för en hund att äta kött.

Hoppas du hittar rätt foder till din vovve, och kanske du väljer att testa färskfoder! Glad

[RoxannaH]
2012-04-11 15:59
#4

Innan ni anklagar mig för att ge ett dåligt foder kan ni ju kika i min andra tråd där jag presenterar min lilla valp.

Jag fortsatte med samma mat som uppfödaren för att inte byta foder tvärt.

Jag har inte tänkt att fortsätta med doggy mer än att ge henne en mild övergång till ett bättre foder.

Jag frågade också i förra tråden vad för typ av foder som rekomenderas.

[Forest]
2012-04-11 16:24
#5

4 ingen som anklagat dig utan jag tipsa dig om iaf ett bättre altv på doggys foder klarar valpen av detta foder du ger nu så bör den klara av iaf hyffsat bra profs vaianten de kör med oxå. jag har haft valp med o Donna när hon kom åt hon rc valpoder superkännslig mage, men jag bytte foder o ny kan hon tillomed äta lite milda rester. Man kan oxå ge annat än bara torrfoder råkost allså rå kött, har du provat ge något sånt till valpen? Är valpen avmaskad? och ang hur mycket du ska ge har jag ingen aning om men är valpen hungrig så skulle jag iaf ökat fodergivan o sen börja smyga in bättre foder redan nu.

[RoxannaH]
2012-04-11 16:54
#6

Jo jag ska kolla upp bättre foder och "smyga in" som du sa :)

Det här verkar inte så jätte bra mot hennes lilla mage, hon har blivit lite lös i magen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: