Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Klipptid inbokad!

2012-04-07 10:49 #0 av: Michaela-N

Torsdag kl 13:00 är det dags för Hugo att bli vårfin!
Ska lägga upp före- och efterbilder sen! :)

Brukar ni klippa era egna hundar själv, eller bokar ni tid hos någon hundfrisör när det är klippdags?

Anmäl
2012-04-07 10:51 #1 av: Fridaaaa

Ja spännande :)

Klipper inte våran. Enbart mellan tassarna eller om det blir tova någonstanns :)

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2012-04-07 10:52 #2 av: Michaela-N

#1 Det är ju också en möjlighet :)

Anmäl
2012-04-07 21:26 #3 av: R&Smatte

Jag trimmar Shanti själv, tycker det är mindre stressigt för henne om jag sköter det. Sen tycker jag själv att det är riktigt skoj att få sköta henne själv. Trimning är kul. Ronja vet jag inte hur man rycker så det kommer väl till hösten att jag provar själv.

Anmäl
2012-04-07 21:49 #4 av: fidojunior

Jag klipper mina själv, brukar mest bara bli vanligt kortklippt, inget avancerat. :)

Anmäl
2012-04-07 23:22 #5 av: Forest

TS du får gärna visa före o efterbild har aldrig sett nerklippt papillon, en fråga varför klipper du ner han?

Jag klipper  själv men så klipper uppfödaren med Enja så jag lär mej lite mer hur man klipper pudelfrillan rätt ;)  Donna fixar jag själv.  

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2012-04-08 09:55 #6 av: Michaela-N

Ska klippa honom av flera anledningar, främst för att han har dessa rastypiska fanor på benen, som är jättejobbiga eftersom vi är ute mycket. Det fastnar så mycket skräp i hela pälsen. Sen är det också för att när hankissar så kommer det kiss på magen, det luktar inte så gott ;)

Anmäl
2012-04-08 10:36 #7 av: Forest

6 då förstår jag :)

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2012-04-08 13:50 #8 av: Ians

Jag klipper själv....kort bara inget avacerat!

Tindras päls växer som ogräs i rabatterna....o det fastnar massa smut i den yviga pälsen som hon drar in....

Men att klippa henne på salong hade blivit för dyrt med tanke på återväxten som sagt.

Anmäl
2012-04-12 15:27 #9 av: Michaela-N

KLART! Lovade ju bilder, här kommer dom! Tycker det blev skitfint gjort, 200 kr var det lugnt värt! Men vi får se om jag vågar klippa själv nästa gång. Frisören fick det att se så lätt ut, men det är nog inte det...

Han är så fluffig! Som ett litet moln. Det här är före klippning:

Anmäl
2012-04-12 15:29 #10 av: Michaela-N

Här är efter-bilden! Skrattande

Anmäl
2012-04-12 15:31 #11 av: Michaela-N

En till! Rumpbild Skrattande

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.