Annons:
Etikettallmänt
Läst 2853 ggr
joheck
2012-04-02 17:36

Tips på ställen i Luleå?

Hej allihopa, har fått höra att det finns endel Luleå-bor här inne så testar att sätta upp tråd här som inte gick nå vidare inne på hundarGladHoppas jag är välkommen trots att jag har en renrasig papillonTungan ute

Nu till min fråga:

Nu till påsk kommer mina föräldrar och hälsar på. De har med bil och, eftersom jag inte har tillgång till bil i vanliga fall tänkte jag passa på att ta till vara på detta. Så nu undrar jag om det finns någon som har tips på natursköna ställen dit man kan ta hunden och gärna vara ute i några timmar? Ni får gärna komma med tips på ställen man kan ta sig till utan bil också, men det som jag främst är ute efter just nu är ställen där bil är nödvändigt.

Jag undrar också om det finns något ställe med agility-bana under sommaren, som man kan ta sig till utan bil?

OBS: Denna tråd gäller ställen i Luleå.

Tack på förhand!

Mvh Johanna

Annons:
AnneN
2012-04-02 17:52
#1

Oj, kul med fler Luleåbor Skrattande Självklart är du välkommen här oavsett renras eller blandras.

Med bil så kan jag rekomendera Hertsöträsk, där kan man gå i timmar + att det finns gott om grillplatser.

Utan bil, ja då beror det väl lite på vart i Luleå du bor och vad du anser är rimligt avstånd.

Passar på att vara lite fräck och göra reklam för Hundhuset också som ligger på Bergnäset, bara några minuters gångavstånd från bussen - http://www.hundhuset.org/ Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
2012-04-02 17:58
#2

#1 Här gick det fort! Tack så mycket för tipset. Bor på björkskatan, det är väl ställen det är lätt att ta sig med buss (byten spelar ingen roll) som jag tänkt mig, är även villig att gå en bra bit i fint väder^^

På hundhuset var vi faktiskt på valpkurs!

patronsaint
2012-04-02 18:01
#3

När jag var liten bode jag i Luleå och jag älskade skogen vid antnäs. Nu mins jag ju dock inte vad den hette :P

I want to be like the patronsaint of reality.

AnneN
2012-04-02 18:19
#4

#2 Aha, kul… Vi har ju en del nya instruktörer och massa roliga kurser, föreläsningar och andra aktiviteter på gång om du är intresserad Glad

Björkskatan ligger ganska nära Porsön va? I så fall kan jag rekomendera att kolla aktiviteter i flockpromenaden på facebook http://www.facebook.com/groups/150932278256984/ de brukar hitta på en del.

Andra facebooksidor jag kan rekomendera för Luleåbor är:

Hundhusets sida http://www.facebook.com/groups/121410387904844/

Hundträning i Luleå http://www.facebook.com/groups/169184986443228/

Hundträning/promenader på Örnäset http://www.facebook.com/groups/134156049989353/

Hundskoj i Luleå http://www.facebook.com/groups/360129537335469/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
2012-04-02 18:28
#5

#3 Det såg väldigt mysigt ut (kommunens hemsida). Tack!

#4 Jo det är nära porsön. Tack för alla länkar.

Min hund är väldigt osäker kring människor och kan även vara det kring andra hundar. Har ni nån kurs eller aktivitet som kan hjälpa oss med det?Tungan ute

[Forest]
2012-04-02 18:38
#6

5 Anne är någ en sån person som du kan ta alla tips o råd ifrån för hon är en av dom som jag verkligen tror kan hund det finns flera men henne litar jag på, snäll o trevlig person tror hon är en supertjej irl med. Ta åt dig nu Anne Flört Men sagt det inna du är en klippa Glad

Annons:
AnneN
2012-04-02 18:43
#7

#5 Om hunden är osäker kring andra hundar/människor, så kan jag tipsa om att socialträna massor! Till det har vi tex socialträffarna onsdagar kl 18:30-20:30 och söndagar kl 18-20. Finns även småhundsträffar 1 söndag/månad nu under våren (kika på hemsidan i fliken för aktiviteter).

Har själv en hund som förr var fullkomligt livrädd för alla främmande hundar, människor och diverse andra saker - nu är hon den mest översocial hund jag någonsin haft och knappt rädd för något. Så vill du kanske vi hade kunnat mötas någon dag (när jag blivit av med förkylningen) och se om jag kanske kan komma med några träningstips? Om du vill alltså. Är absolut ingen expert, instruktör eller liknande, men har en del erfarenheter.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
2012-04-02 19:05
#8

#7 Det vore verkligen jätte snällt om du kan hjälpa oss!

Hundar funkar rätt bra nuförtiden. Tidigare rusade han hem så fort en hund ville hälsa, nu har han rätt många hundar som han gillar och leker med. Men jag tycker att han behöver mer självförtroende när han träffar hundar, skäller dom så blir det läskigt.

Det värsta är människor. Han kan ta godis ur handen på främlingar ibland, men då backar han bak direkt sen. De kan inte klappa eller röra honom för det är väldigt läskigt tycker han, men han är nyfiken. Var hos vetrinären förra veckan och drog ut en mjölktand och då försökte han bita skötaren när hon skulle kolla slemhinnorna =/

AnneN
2012-04-02 19:09
#9

#8 Låter som en härlig utmaning Glad Ja jag vet att jag är lite knasig, men älskar att få träna med hundar som har problembeteenden Oskyldig

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
2012-04-02 19:14
#10

#9 Haha. Skönt att höra, han är min första hund så jag är lite lost =/

joheck
2012-04-10 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

I helgen var vi iväg till Antnäs. Det var super härligt och underbart väder dessutom. Lägger in en bild på vovven som trivdes som fisken i vatten^^.

#9 Hur går det med förkylningenTungan ute?

AnneN
2012-04-10 22:38
#12

#11 Härlig bild Glad

Jodå förkylningen börjar bli bättre, men ska opereras på måndag (gallsten) så får se hur jag mår efter operationen. Men jag meddelar så fort jag är kry nog att kunna träna hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
2012-04-10 22:42
#13

#12 Auch.. operation var ju inte kul =/. Hoppas att allt går bra och att du återhämtar dig fort! Ingen brådska för vår del, se till att bli riktigt frisk nu. Ser fram emot att höra från dig igenGlad.

Annons:
AnneN
2012-04-10 23:03
#14

#13 Tack, nej operation är inte kul, är dönervös, har ju aldrig gjort något ingrepp alls förr, inte ens ett ynka stygn. Men känns tryggt att det görs i Kalix för där har jag släkten nära + tydligen så jobbar ena kusinens fru där.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
2012-04-11 10:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 Förstår att du är nervös. Du får tänka att läkaren gjort det typ en miljon gånger förrutFlört. Skönt med släkten nära!

Slänger in en till bild från i helgen, så kan ni alla njuta av min snygga vovve^^.

[Forest]
2012-04-11 10:57
#16

men gösses vilken söt liten hund Kyss 

Anne håller tummarna för dig :) (är för skrockfull så säger bara så) Flört

joheck
2012-04-11 11:17
#17

#16 Tack! Blir så himla glad när jag får höra sånt. Han är min lilla prinsGlad.

[Forest]
2012-04-11 12:13
#18

17 oja ta åt dig verkligen supersöt :) Är själv svag för papillon vart grymt sugen förra sommaren när vi träffa en härlig uppfödare på utställning o hon hade med sig den sötaste lilla papillonvalpen jag någonsin sett Skrattande. Så visst har man funderat lite på rasen, o gör det än jajaj vi får väl se Flört

joheck
2012-04-11 14:12
#19

#18 Såklart du ska skaffa dig en papillonFlört. Underbara hundar! Synd bara att många ser på dem som "pensionärshundar" och dylikt, för det är de ju absolut inte (i alla fall inte till den utsträckning som de flesta menar med det ordet, sen kan de ju passa en pensionär perfekt också förstås^^).

[Forest]
2012-04-11 16:27
#20

19 har redan pankisras nr 1 Flört

Annons:
joheck
2012-04-11 16:43
#21

#20 Jasså, ja då är du ju redan van vid såna kommentarerFlört.

joheck
2012-04-26 14:46
#22

AnneN, jag var inne och kollade på kurserna på hundhuset och såg att det inte fanns någon Agility kurs. Vet du om det är något som kanske kommer att dyka upp senare? Himla svårt att komma igång med Agility i den här staden…Skrikandes

AnneN
2012-04-26 21:24
#23

#22 Tyvärr så har vi inte tillräckligt stor lokal eller uteplats för att ha agilitykurser på Hundhuset.

Men brukshundklubben brukar väl ha agilitykurser? Kan i och för sig vara svårt att ta sig dit om man inte har körkort eller någon att samåka med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
2012-04-26 21:59
#24

#23 Va syndRynkar på näsan. Jo, det är just att ta sig till brukshundsklubben som är problemet, men det verkar ju vara ända stället där det finns…

Upp till toppen
Annons: