Annons:
Etikettallmänt
Läst 3069 ggr
MammaMonica
2012-03-07 23:19

Hundrastgård/ar

Har ni hundrastgårdar där ni bor?

Hur funkar det?

Här där jag bor har vi inga, hörde med kommunen om detta men de menade att vi hundägare måste sätta i hop en styrelse, står för all matriel själva och uppbyggnad och sedan skötse och då kanske få arrendera mark av kommunen….

Inge vidare förslag tycker jag och många med mig.

Annons:
vallhund
2012-03-08 00:31
#1

När jag bodde i Märsta (Sigtuna kommun) fanns det 3 större hundrastgårdar.

Att Norrtälje kommun inte fixar sådana är ganska begripligt, det är stora områden o inte så tättbefolkat. men kommunen eller bostadsbolagen borde kunna tillhandahålla marken utan kostnad.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

hundegare111
2012-03-08 11:01
#2

Vi har 2 hundgårdar där jag bor, en stor för de större hundarna och en liten för de små.

Tyvärr kommer jag nog aldrig gå dit igen, folk är alldeles för korkade. Nu det senaste har folk haft rävskabb på sina hundar o släppt in dem i hagen, de släpper in sina hundar med löss och Kennelhosta också.

Så visst att man kan få det utanför hundgården med, men numera undviker jag hundgården just för att puckon släpper in sina "smittade" hundar där.

fidojunior
2012-03-08 12:09
#3

Här där jag bor finns det flera stycken. Men jag brukar inte vara i dem, mest för att jag inte vill känna press på att gå därifrån om det skulle komma någon annan som vill in dit, då jag inte vill att mina ska leka med vilka som helst. Brukar istället släppa mina i en tom hästhage nära mig. :) Dessutom har det inte varit så fräscht i rasthagarna, ligger bajs som ägarna inte plockar upp.

Finns både stora och små rasthagar här och det är bra.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

MammaMonica
2012-03-08 17:29
#4

Tack för era svar..

tyvärr kan jag se mera negativt för rastgårdar än poitivt med dessa svar som underlag..

Sorgligt kan jag tycka..

[Zipzee]
2012-03-08 18:13
#5

Här finns 3 rastgårdar i olika storlekar. Rastgårdarna hade varit jättefina OM det hade funnits någon styrelse eller liknande som skötte om dem. I nuläget är dom enbart smutsiga, fullt med bajs överallt och jag är inte det minsta sugen på att släppa in min hund där. Så trist när dom skulle kunna vara så trivsamma.

Catta-
2012-03-09 00:33
#6

Här finns det en på ca 10x10 m… Har aldrig sett någon använda den :P

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
fridaas
2012-03-09 10:38
#7

Vi har 3st här vad jag vet, den närmast stan är minst men finast och renast, där plockar folk upp efter sina hundar. Den i Stadsparken är störst och den vi brukar besöka mest, vissa gånger är den dock fylld med hundskit. Sen finns det en vid smådjursklinikrn men där har vi aldrig varit. Tror det är kommunen som har hand om den i stan och Stadsparken iaf..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: