Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1538 ggr
[Jhillhzan]
2/29/12, 10:38 PM

Zheeba - Tokigaste hunden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och halloj!

Jag har varit medlem här ett tag och har inte riktigt varit speciellt aktiv när det gäller att disskutera men det är dags för en förändring och jag tänkte börja med att presentera mig och min blandis.

Jag ska börja med att säga att mitt hundintresse började redan under 2005, då jag fick hem en Belgisk Vallhund (Malinois) / Bordercollie korsning, som tyvärr togs ifrån den här världen redan efter 2 år. Endast 5 dagar senare var jag hemma med en ny hund, Zheeba.

Zheeba kommer ifrån min farbrors kull och hon är en blandning mellan Schäfer, Sib. Husky, Rottweiler och pytte Newfoundland. Hon blir 5 år i sommar och har sen första dagen varit en piplisa, en hund som jag har fått slitit mitt hår för att försöka förstå. Men efter många hårstrån senare så har jag lärt mig att acceptera att hon inte kommer kunna lämnas ensam hemma längre stunder, att hon piper för ingenting (hon måste prompt pipa för att hon ändrar liggställning tex) men för mig gör det ingenting längre.

Som sagt så har jag slitit håret för att få henne dit hon är idag, en lugn hund som inte kräver speciellt mycket mer än mammas sällskap. En hund som tål mil långa promenader men som inte är rädd för att använda hjärnan emellanåt. Och som mer än gärna tar en slappar dag inomhus.

För att göra en lång presentation kort: Hej, det här är min hund Zheeba och hon är speciell ;)

Vi bor utanför Kumla, i skuggan utav Kvarntorpshögen, och här har vi bott i ungefär ett år och vi trivs som fisken i vattnet :)

Annons:
AnneN
2/29/12, 10:44 PM
#1

Kul med en presentation av dig och din vackra hund Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2/29/12, 11:30 PM
#2

trevlig att läsa lite om dig o din hund :) Otroligt vacker hund du har Kyss

[Jhillhzan]
3/1/12, 7:25 PM
#3

Vi tackar och bockar :D Känns kul att vara välkomnad :D

Upp till toppen
Annons: