Annons:
Etiketthundmat
Läst 2018 ggr
Moa1994
2/19/12, 5:42 PM

färskfoder

jag har en nakenhundsblandnings som är 2 år. hon äter nu doggy professional extra men jag vill byta till ett färskfoder för att se om hennes gaser minskar o om hon kan äta lite mindre. just nu så äter hon 2-3 dl/dag och det tycker jag är lite mkt för en hund på 6 kg.

Jag bor i blekinge och vill ha ett billigt foder eftersom jag får betala det själv för mamma vill inte byta till våra andra hundar då vi inte har platts i frysen men jag bor på skolan och är bara hemma på helger och lov så jag kan ha färskfoder. Jag funderar på om jag ska ha vom og hundmat, priima eller klass. men jag vet inte vilket som räcker längst och som hon kan äta minst av.

Någon här som vet vad fodrena kostar och hur mkt hon ska ha per dag ?

ursäckta om jag är kronglig :)

Annons:
AnneN
2/19/12, 7:12 PM
#1

Priser har jag inte så bra koll på just dessa foder, det kan dessutom variera mellan olika återförsäljare.

Rekommenderad fodermängd hittar du på de olika företagens hemsidor:

Vom & hundemat - ca 2% av hundens kroppsvikt.

Priima - hundens vikt 5-10kg, fodermängd 225 - 400 gram.

Klass - hundens vikt 5kg, fodermängd 300 gram.

Personligen skulle jag ha valt VoH då jag inte anser att spannmål har något att göra i hundmaten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2/19/12, 7:42 PM
#2

nordic har du oxå att välja på men jag har hört mycket bra om vom o hundemat :)

fridaas
2/19/12, 8:29 PM
#3

Jag hade valt valt Vom och hundemat, önskar vår tik kunde äta det men hon är kycklingallergiker så det blir Nordic här istället

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Moa1994
2/20/12, 6:33 PM
#4

ok, det blir nog bravo bas med vom nu för det är billigast per månad. Det får jag betala 421 kr för 24 kg. Problemet är att jag tror inte jag får platts med 24 kg i boxen på internatet. Någon som vet hur mkt plats det tar eller hur stor en påse med 8 burgare ?

Upp till toppen
Annons: