Annons:
Etiketthundmat
Läst 2058 ggr
BARFmycat
2/17/12, 11:20 AM

Foder undersökning

Håller på med en undersökning där jag skulle vilja kartlägga vilket sorts foder folk ger till sina djur.

Välj ett av följande alternativ, du behöver inte motivera ditt val om du inte vill!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Hayley
2/17/12, 11:31 AM
#1

färskfoder for the win. Jag är helt frälst i VoM! =)

Fridaaaa
2/17/12, 9:59 PM
#2

Har torrfoder:) Passar bäst här.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
2/17/12, 10:22 PM
#3

Jag ger torrfoder pga att jag har för liten frys för barf eller färskfoder och inget utrymme för extra frys.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fridaas
2/18/12, 12:27 AM
#4

Färskfoder. Önskar dock att jag kunde Barfa men har för begränsad ekonomi och kunskap än så länge, men så fort jag har läst på mer och har en större budget att röra mig blir det barf helt klart då det är det mest naturliga. Eller om sambon får tag i jaktmarker där vi bor nu.. Vi hade torrfoder till hunden innan, men när vi upptäckte att hon var allergisk emot kyckling och blev allt för hispig när det var majs i maten bytte vi till Nordic Färskfoder. Kommer nog aldrig mer ha en hund på torrfoder

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

StrongHearts
2/18/12, 9:57 PM
#5

ger torrfoder i vanliga fall och lite lyxigare burkfoder vid speciella tillfällen (ex jul eller födelsedag)

vid löp får cola alltid typ euroshoppers burkmat eftersom hon vägrar äta annat. ibland blandar jag i torrfoder med men annars bara blötmat under hennes löp.

lodjuret
2/18/12, 11:39 PM
#6

Färskfoder får min vovve och det har hon ätit nästan ända sen hon flyttade hit för snart 4år sen. Hon har alltid varit och är frisk. Hon har aldrig haft några allergier eller nått sånt. Jag tror fodret har stor betydelse på deras hälsa.

Annons:
silverorm
2/19/12, 10:18 AM
#7

Torrfoder pga vår hund är proteinallergiker. Så hon äter ett väldigt (!) dyrt torrfoder, där proteinmolekylerna har sk blivit klippta.

zoolatri
2/19/12, 6:19 PM
#8

Du skrev djur, inte hundar, så jag svarade torrfoder och blötmat. Katterna får båda delar och hundarna äter torrfoder. Snart får vi ny kyl och frys, två skåp istället för en delad kyl/frys, då ska vi börja med färskfoder till vovvarna:)

Mångmamma
8/16/13, 3:53 PM
#9

Enbart färskfoder/vom till min vovve. Är övertygad om att alla sk helfoder är direkt hälsovådliga. Jag jämför det med (kanske lite elakt) att ge småbarn enbart burkmat, barngröt av pulver och annan färdiglagad kommersiell livsmedelsindustriframställd föda.

Fridaaaa
8/16/13, 4:00 PM
#10

#9 Beror ju på vilket man köper.
Finns den som är helt spannmålsfria t.ex

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vallhund
8/16/13, 4:18 PM
#11

#9 De flesta färskfoder är helfoder. De är dessutom tillverkade av kommersiella företag.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Forest]
8/17/13, 12:05 AM
#12

färskfoder och råkost dagligen, 2-3 gånger i veckan blir det  något mummsigt ben. Ingen torrfoder mer här i huset

Imasy
8/17/13, 1:49 AM
#13

Torrfoder.

Hade gärna gett färskfoder/barf, men dels är det lite krångligt att få tag på, och jag har inte möjlighet att köpa på mig större mängd heller pga platsbrist.

Köpte i början av året en påse med "limpor" från Fodax. Hundarna älskade det, men ja, den påsen tog upp ett helt hyllplan i frysen. Uppe i köket har vi bara två små frysar, typ 1/3 del av ett normalstort kylskåp, och nere i källaren sparade vi den gamla frysen från när vi renoverade om köket. 

Men då vi är fem personer i familjen räcker inte frysarna till för att förvara allt. Och påsen från Fodax var ju slut långt innan de skulle komma hit till deras lämningsställe igen månaden efter.

Annons:
Sugar Mist
8/17/13, 1:53 AM
#14

Penny äter enbart torrfoder :)

Opsis äter torrisar och BARFas så gott det går

-

axilur
8/17/13, 12:23 PM
#15

Kött, ben och inälvor till hunden. Blötmat, kött och kycklingvingar till katterna.

/Anneli

nlinds
8/17/13, 8:10 PM
#16

mina två stora får torrfoder och den minsta får VoH.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

JMW
8/17/13, 8:20 PM
#17

Vår Elsa får enbart spannmålsfritt torrfoder.

Jetaime
8/18/13, 9:07 PM
#18

Kör på torrfoder, och sen råa köttben någon gång i veckan.

[Iyen]
8/20/13, 11:05 AM
#19

Torr och färskfoder…. Valde torr och blötfoder. Men med blötfoder menas väl typ burkarna på Ica. Hahaha

Upp till toppen
Annons: