Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Okänd Hundras?

2012-02-16 22:56 #0 av: pumaaaaan

Hej! har misstankar på att min hund har fler hundraser i sig, men vilka? tycker inte hennes utseende stämmer med raserna. Vad jag vet är hon Tax, Papillon & Karelsk Björnhund, det är vad sälgaren sa iallafall. Hon är 42-44cm i mankhöjd.

Help me out! :)

Anmäl
2012-02-16 23:04 #1 av: linoleum

Korthårig tax syns ju lite :) Tycker annars att hon är lite pincher-aktig.

Anmäl
2012-02-16 23:07 #2 av: pumaaaaan

#1 absolut att man ser taxen i henne, men hennes päls är längre och mjukare. Svårt att säga om man inte träffat henne :)

Anmäl
2012-02-17 10:04 #3 av: Maja2

Jag känner flera som adopterat hund genom hundrondellen, som skickat prover till England för DNA-test, och på flera av de hundarna var det HELT omöjligt att överhuvudtaget se NÅGON av raserna utseendemässigt, så blandraser kan bli precis hur som helst... och det är ju klart... varför skulle man se rena raser i en blandras?  :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.